امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

دانشگاه های گیلان و آستراخان نیازهای همدیگر را پاسخ می دهند

استاندار گیلان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه های این استان با آستراخان گفت: این قرارداد همکاری برای پاسخ دادن به نیازهای علمی، تجهیزاتی و نیروی انسانی دانشگاه های دو استان بسته شده است.

آژانس خبری کاسپین _ یاسر محمدپور _ اسدالله عباسی امروز چهارشنبه در بازدید از دانشگاه دولتی آستراخان روسیه و مراسم عقد تفاهم نامه کاری دانشگاهی اظهار کرد: ارتباط دو سویه دانشگاه آستراخان با دانشگاه گیلان در این بازدیدها و نشست ها مورد بررسی قرار گرفت.
وی با تاکید بر لزوم ظرفیت شناسی دانشگاه های گیلان و آستراخان افزود: انتقال اندوخته ها، دانش و تجارب دانشگاه های گیلان و آستراخان بسیار اهمیت و ضرورت دارد.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ترجمه خزری اضافه کرد: آموزش زبان فارسی و روسی بعنوان زبان محور خزر مورد تاکید است.
عباسی با بیان اینکه تبادل دانشجو بین دانشگاه های گیلان و آستراخان در اولویت است، گفت: تبادل دانش، استاد و کارهای پژوهشی و تحقیقی بین دانشگاه های گیلان و آستراخان در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: با تکمیل و راه اندازی خط ریلی رشت _کاسپین _ آستارا ارتباط علمی و دانشگاهی گیلان و آستراخان تقویت می شود.
استاندار گیلان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه های این استان با آستراخان بیان کرد: این قرارداد همکاری برای پاسخ دادن به نیازهای علمی، تجهیزاتی و نیروی انسانی دانشگاه های دو استان بسته شده است.
عباسی با تاکید بر لزوم تبادل تجارب در بخش علم و دانش اضافه کرد: در کنار روابط تجاری و اقتصادی دو کشور روسیه و ایران تبادل اندیشه ها و روابط در بخش موضوعات دانشگاهی به ویژه بین دانشگاه های گیلان و آستراخان گسترش پیدا می کند..

جرئیات تفاهم‌نامه همکاری دانشگاهی گیلان و آستاراخان

گفتنی است این تفاهم‌نامه در ابعاد تبادل علمی و کارآموزی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در تمامی سطوح، اجرای فعالیت‌های مشترک تحقیق و توسعه به‌روز، تبادل داده‌های تحقیقاتی و دسترسی به مراکز علمی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی طرفین، انتشار مشترک مقالات، گزارش‌ها و سایر مقالات پژوهشی هیئت‌علمی، تمامی دانشجویان و دانشجویان دکتری. در نشریات طرفین، سازمان‌دهی و برگزاری سمپوزیوم‌ها، کارگاه‌های آموزشی، کنفرانس‌های پژوهشی، میزگرد، کنفرانس‌های تلفنی و غیره، نظارت علمی، مشاوره و بحث در خصوص پایان‌نامه‌های دکتری و سایر داوطلبان مدارک تحصیلی، توسعه و اجرای برنامه‌های آموزشی مشــترک (برنامه‌های دانشگاهی مشترک)، ازجمله مدرک دوگانه (Double degree)، سازمان‌دهی برنامه‌های آموزشی پیشرفته و بازآموزی حرفه‌ای برای کادر آموزشی و سایر زمینه‌های همکاری که موردتوافق طرفین خواهد بود.


کد خبر: 22515

دیدگاهتان را بنویسید