امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

دانشگاهیان به دادِ «آب» گیلان برسند

آژانس خبری کاسپین- نماینده ولی فقیه در گیلان با به تحولات بسیار در حوزه های مختلف عمرانی خطاب به مدیران حوزه آب استان گفت: رشد و بالندگی این بخش نتیجه تلاش‌های علمی شماست اما همچنان باید ارتباط خود را با دانشگاهیان و مراکز دانش‌بنیان تقویت کرده و از افراد اندیشه‌ورز و خوش‌فکر برای توسعه و مدیریت این بخش کمک گرفته شود.

به گزارش خبرنگار کاسپین،  آیت‌الله رسول فلاحتی در جریان بازدید از تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان سد سنگر و نشستی با مسئولان این بخش با اشاره به تحولات ایجاد شده در مدیریت‌های حوزه‌های مختلف اظهار کرد: طی ۲ و سه دهه گذشته در حوزه پل‌سازی‌ها، لوله‌کشی‌ها، اجرای پروژه‌های فاضلاب‌ها اقدامات گسترده ای انجام نشد یا اگر هم شد بسیار سست بود، اما امروز مهندسان و فناوران ما با تکنیک‌ها و شیوه‌های جدید به خوبی آشنا هستند و در کارها با سرعت و دقت شاهد تحولات زیادی هستیم.

وی با اشاره به عدم توجه به استانداردهای لازم در برخی از طرح‌ها اعم از پروژه‌های فاضلاب در گذشته اضافه کرد: قصدی برای تخریب و تحقیر اقدامات انجام شده در گذشته نیست اما در اجرای پروژه‌های فاضلاب استانداردهای لازم را رعایت نکردند که خوشبختانه با سخت‌گیری‌های کنونی رشد و بالندگی در عرصه‌های مدیریت‌ها و فناوری‌های جدید بهتر و قوی‌تر شده‌است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر ضرورت ارتباط با دانشگاهیان و مراکز دانشگاهی خطاب به مسئولان آب استان افزود: ارتباط با دانشگاهیان را مستحکم کنید زیرا این مهم در کاهش هزینه‌ها و افزایش فناوری‌ها به شما کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه ریل‌گذاری مدیریت آب به منظور افزایش رشد و بالندگی برای آیندگان باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: ایده‌پردازی در این بخش اهمیت زیادی دارد که باید به این مهم پرداخته شود ضمن اینکه نباید تنها به وضعیت فعلی نگاه شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به جایگاه آب، این مایع حیاتی را نیاز انسان و هر موجود دیگر دانست و اظهار کرد: مصرف آب بی‌رویه است، استفاده بهینه آب باید فرهنگ‌سازی شود اما تبلیغات در این بخش در استان ضعیف است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مسئولان در گیلان در هر بخشی باید با وزیر مربوطه رابطه خوبی داشته باشند، اضافه کرد: فقر گیلان در زیر چتر سرسبزی آن پنهان است، البته خداوند را شاکریم، اما راضی نیستیم باید از امکانات کشور برای ارتقاء شرایط و توسعه این استان استفاده شود.

آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و وضعیت محل دفن زباله در سراوان رشت خاطر نشان کرد: در لندفیل سراوان رشت در طول بیش از ۴۰ سال زباله به ارتفاع یکصد متر ریخته شد، چرا مدیران گذشته فکری برای این مشکل نکردند که امروز این مساله تبدیل به بحرانی جدی شود. اما با همه اینها باید نسبت به مدیریت این مساله و کاهش شدت و حدت آن تا رفع کامل این مشکل تلاش جهادی صورت گیرد.


کد خبر: 16043

دیدگاهتان را بنویسید