امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

«خزر» تولیدکننده انرژی در گیلان می شود!

کاسپین - استاندار گیلان با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت خزر برای تأمین انرژی گفت: هزینه تراشی‌ها در بخش تولید حذف شود.

به گزارش خبرنگار کاسپین، اسدالله عباسی در شورای راهبردی توسعه مدیریت گیلان اظهار کرد: بخشی از هزینه تراشی‌ها در حوزه کشاورزی ناشی از فرسودگی ماشین آلات است که به کاهش بهره وری می‌انجامد.

وی با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌ها در بخش کشاورزی، افزود: استانداردسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی بر بخش‌های مختلف راندمان تولید را بالا می‌برد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ارتقای بهره وری در حوزه‌های مختلف در اولویت قرار دارد، گفت: عیب یابی و شناسایی ادارات فرسوده در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی نظیر آب، راه و گاز در دستور کار قرار گیرد.

عباسی با اشاره به وجود پهنه آبی خزر در گیلان، اضافه کرد: تولید انرژی برق از خزر در اولویت قرار گیرد چرا که دیگر کشورها از این ظرفیت بهره می‌برند.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری و بهره مندی از ظرفیت نخبگان در حوزه‌های مختلف، افزود: اندیشه‌های نخبگان برای استفاده از ظرفیت خزر در تولید انرژی بسیار کارساز است.

استاندار گیلان با اشاره به تنش‌های آبی موجود در استان. بیان کرد: با کاهش چند برابری آب پشت سد سفیدرود می‌طلبد برای تأمین آب کشاورزی، به تقویت آب بندها متوسل شویم.


کد خبر: 21995

دیدگاهتان را بنویسید