امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

حریق ۱۲هکتار از جنگل های شفت/ درخواست بالگرد شده است

کاسپین- فرماندار شفت از وقوع حریق در ۱۲ هکتار از جنگل های این شهرستان خبر داد و گفت: برای مهار حریق جنگل های شفت درخواست بالگرد کرده ایم.

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار کاسپین با اشاره به جزییات آتش سوزی در شهرستان شفت، اظهار کرد: از دیروز صبح ۲ نقطه از جنگل های شفت دچار حریق شده بود که با تلاش نیروی مردمی، منابع طبیعی و بومیان منطقه یک نقطه مهار شد.

وی با اشاره به حجم وسیع آتش در یک نقطه دیگر جنگل های قسمت امامزاده اسحاق (ع) شفت، افزود: حریق از دیروز بعدظهر در این منطقه شروع شده و با توجه به تلاش های یگان حفاظت منابع طبیعی و کمک های بومیان منطقه تاکنون مهار نشده است.

فرماندار شفت از حریق حدود ۱۲ هکتار از جنگل های این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در قسمتی از نقاط ارتفاعی جنگل های شفت ۲ هکتار طعمه حریق شده و در قسمتی دیگر حدود ۱۰ هکتار طعمه حریق شده که همچنان ادامه دارد.

نقدی با اشاره به صعب العبور بودن مسیر و دسترسی سخت منطقه دچار حریق شده، بیان کرد: منطقه درگیر آتش از جنگل های تحت حفاظت محیط زیست بوده و از مناطق ۴ گانه به شمار می رود و حفظ و نگهداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی از اعزام ۱۰ گروه انفرادی به منطقه دچار حریق شده شفت خبر داد و افزود: وزش باد، افزایش دما و خشک بودن برگ های پاییزی و همچنین عدم دسترسی مناسب اطفاء حریق در منطقه را دشوار کرده است.

فرماندار شفت با اشاره به تاکید استاندار مبتی بر پای کار آمدن مدیران کل و حضور میدانی به منطقه حریق شده شفت، اضافه کرد: همه دستگاه ها برای سرعت بخشی به روند اطفای حریق پای کار هستند.

نقدی با بیان اینکه مهار حریق در جنگل های شفت بدون آب پاشی هوایی ممکن نیست، گفت: برای مهار حریق جنگل های شفت از پایتخت درخواست بالگرد کردیم.


کد خبر: 21901

دیدگاهتان را بنویسید