امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
کاسپین گزارش می دهد؛

احیا و راه اندازی مجدد زمین فوتبال پیر و خاطره‌انگیز لنگرود

کاسپین - شهرداری لنگرود در اقدامی زیبا و ورزش دوستانه با مکاتبه و رایزنی با اداره ورزش شهرستان، زمین ورزشی این شهر را که سالها متروکه مانده بود، مرمت و بازسازی کرده و به صورت رایگان در اختیار جوانان و علاقه مندان به ورزش فوتبال قرار داده است.

آژانس خبری کاسپین- بهرام قربانپور: «ورزش» از دیرباز مورد توجه آحاد مردم بوده و علاقه مندان زیادی را در خود دیده است در میان رشته های مختلف ورزشی.«فوتبال» در ایران و گیلان محبوب ترین رشته ورزشی است.
«فوتبال» در شهرستان لنگرود هم جایگاه و علاقه مندان زیادی دارد تا جایی که این شهرستان همیشه پس از دو شهر انزلی و رشت سومین قطب فوتبال استان بوده است و بزرگان فوتبالی بسیاری را در سطح تیم های باشگاهی بزرگ استان و خارج از استان در سطح لیگ برترفوتبال کشور و همچنین تیم های ملی ایران پرورش داده است.
بسیاری از این بزرگان فوتبالی از زمینی خاکی و خاطره انگیز در جاده لاهیجان(خیابان حافظ)شهر لنگرود پا در عرصه فوتبال گذاشته اند.زمینی که به دلیل کج سلیقگی مسیولین شهرستان بیش از دو دهه بود بلااستفاده و متروکه شده بود و اهال قدیمی و جدید فوتبال منطقه با دیده حسرن به آن می نگریستند.
به تازگی با اقدام قشنگ مدیریت شهری و شهرداری لنگرود با بازسازی و راه اندازی مجدد این زمین خاطره انگیز و پیر شهر، شور و شوق خاصی بین ورزش دوستان بویژه فوتبالی های این شهرستان ایجاد شده است.

ماجرا از اینجا شروع می شود که شهرداری لنگرود در اقدامی زیبا و ورزش دوستانه با مکاتبه و رایزنی با اداره ورزش شهرستان، زمین ورزشی این شهر را که سالها متروکه مانده بود، مرمت و بازسازی کرده و به صورت رایگان در اختیار جوانان و علاقه مندان به ورزش فوتبال قرار داده است.

 


زمین ورزشی لنگرود، ظرفیت مغفول مانده ای بود که احیا شد

«صادق صادق پور» شهردار لنگرود در گفتگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: زمین ورزشی لنگرود سابقه و پیشینه تاریخی دارد و به عنوان اولین زمین فوتبال شهر مردم این شهرستان خاطرات خوبی با آن دارند.
وی با اشاره به بلاتکلیفی دو دهه ای زمین ورزشی لنگرود، افزود: این زمین ورزشی حدود ۲۰ سال بلاتکلیف و متروکه رها شده بود و هیچ اقدامی برای ساماندهی آن صورت نگرفته بود.
شهردار لنگرود با بیان اینکه زمین ورزشی این شهر ظرفیت مغفول مانده ای بود که احیا شد، گفت: احیای زمین ورزشی لنگرود نیاز به اعتبار چندانی نداشت و فقط با کمی دغدغه مندی و مدیریت درست، قابل احیا بود.
صادقپور با بیان اینکه زمین ورزشی لنگرود با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی به چرخه فعالیت ورزشی برگشت، اضافه کرد: این فضا با تلاش مجموعه همکارانم در شهرداری لنگرود و با اعتبار ناچیز احیا شد و به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان به فوتبال قرار گرفت.
وی با اشاره به تعطیلات تابستان و فصل اوقات فراغت، افزود: شهرداری لنگرود در ایام اوقات فراغت با انتخاب مربیان با تجربه فوتبال، دوره آموزش فوتبال برای رده های سنی پایه را طرح ریزی کرد.

وی همچنین با بیان اینکه زمین ورزشی این شهر به طور موقت و برای سه ماه در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته است، گفت: شهرداری لنگرود آمادگی دارد با انتقال کامل زمین از اداره ورزش و جوانان، در راستای ارتقای ورزش شهرستان و نیاز شهروندان لنگرود، نسبت به مدیریت و ساماندهی این زمین ورزشی اقدام کند.
صادقپور با بیان اینکه واگذاری کامل زمین ورزشی به شهرداری مطالبه جدی شهروندان است، اضافه کرد: مدیریت شهری لنگرود آمادگی سامان بخشی زمین های ورزشی بلاتکلیف محدوده شهری را دارد.

 


احداث زمین ورزشی لنگرود به دهه چهل بر می گردد

«غلامحسین محمدپور» از پیشکسوتان رسانه و ورزش گیلان در گفتگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: زمین قدیمی لنگرود بخشی از صحرای بزرگی به نام «هزار بوته» بود که بخش های این صحرا توسط چادرنشینان استان های دیگر پُر شده بود و کارشان پرورش اسب بود.
وی ادامه داد: بخش های قابل توجه صحرای هزار بوته به چراگاه دام اهالی تبدیل شده بود.
این فعال ورزش و رسانه با بیان اینکه احداث زمین ورزشی لنگرود به دهه چهل بر می گردد، گفت: در اواسط دهه ۴۰ جمعی از اهالی و جوانان منطقه اولین تیم فوتبال را با نام خزر تشکیل دادند.
محمدپور با بیان اینکه خزر تیمی هویت دار و با سابقه در گیلان بود، اضافه کرد: تیم فوتبال خزر با پایه گذاری و آماده کردن زمین ورزشی لنگرود، مسابقات و تمرین خود را در این زمین برگزار می کردند و درواقع بانی راه اندازی این زمین ورزشی بوده است.

زمین ورزشی قدیمی لنگرود پاسخگوی نیازهای ورزشی

«زمان رضایی» از فعالین ورزشی لنگرود در گفتگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: قدمت و پیشینه زمین ورزشی لنگرود به بیش از شصت سال می رسد و بزرگان فوتبالی زیادی در این زمین پا در عرصه میادین ملی و بین المللی گذاشتند.
وی با اشاره به بلاتکلیفی دو دهه ای این زمین، افزود: شهرداری لنگرود احیاگر زمین ورزشی این شهر شد تا جوانان به راحتی بتوانند از این بستر خاطره انگیز استفاده کنند.
این فعال ورزشی لنگرود با بیان اینکه مدیریت شهری فعلی دغدغه ورزشی دارد، گفت: احیای زمین ورزشی و برگزاری کلاس آموزشی فوتبال به صورت رایگان از سوی شهرداری لنگرود کار بسیار ارزشمندی در حوزه ارتقای سرانه ورزشی است.


کد خبر: 16153

دیدگاهتان را بنویسید