امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

جبران ناترازی برق با توسعه انرژی های نو

 مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدید پذیر ساتبا با تاکید بر لزوم توسعه انرژی‌های نو گفت: توسعه انرژی‌های نو منجر به جبران ناترازی ها در صنعت برق می‌شود.

به گزارش کاسپین جعفر محمد نژاد سیگارودی بعد از ظهر شنبه در همایش بهره برداری از پروژه بزرگ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی در جنوب گیلان اظهار کرد: این طرح حاصل یک تلاش جمعی از دستگاه اجرایی استان و بخش خصوصی است که چراغ توسعه انرژی‌های تجدید پذیر را در استان گیلان روشن کرده است.

وی ادامه داد: این طرح در راستای مصوبه و ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری و با همکاری نهادهای حمایتی و وزارت نیرو اجرا شد تا هم کمک رسان این قشر از جامعه و هم صنعت برق کشور باشد.

مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدید پذیر ساتبا با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه موجب تغییر نگاه و رویکرد به مبحث احداث نیروگاه‌های تولید برق تجدید پذیر در استان گیلان می‌شود، گفت: بر خلاف تصورات موجود، گیلان به ویژه در جنوب استان ظرفیت مناسبی در تأمین برق تجدید پذیر به دلیل هوای پاک، تابش خوب آفتاب و وزش باد دارد و این فراخوان بسیار مناسبی برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران است.

محمدنژاد با اشاره به سبقه تأمین برق از محل انرژی‌های تجدید پذیر در کشور اضافه کرد کرد: این یک اصل و ضرورت اجتناب ناپذیر است که آینده تأمین برق کشور باید از محل انرژی‌های تجدید پذیر باشد زیرا از لحاظ شرایط ناترازی تولید و مصرف برق و مباحث محیط زیستی امکان ادامه روند فعلی بسیار دشوار خواهد بود.

وی با بیان اینکه شاید در نگاه اول به‌نظر برسد که توجه‌به انرژی‌های تجدید پذیر مثل انرژی بادی و خورشیدی توسط کشورهایی صورت می‌گیرد که از منابع انرژی فسیلی برخوردار نیستند، افزود: با دقت به برنامه کشورهایی که حتی دارای منابع فراوان انرژی فسیلی هستند، مشاهده می‌شود که آن‌ها نیز با اهداف دیگری در پی توسعه انرژی‌های تجدید پذیر هستند، زیرا هم امنیت انرژی را فراهم کنند و در سبد تأمین انرژی خود منابع دیگری داشته باشند و هم اینکه توجه ویژه‌ای به حفظ محیط‌زیست داشته باشند.

مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدید پذیر ساتبا با تاکید بر لزوم توسعه انرژی‌های نو اضافه کرد: هرچقدر سهم انرژی‌های تجدید پذیر در سبد انرژی کشور افزایش پیدا کند، ضمن حفظ محیط‌زیست و تأمین امنیت پایدار انرژی، می‌توان از منابع ارزشمند فسیلی برای تولید هزاران فرآورده نفتی که ارزش اقتصادی بهتری برای توسعه زیرساخت‌ها ایجاد می‌کند بهره‌برد.


کد خبر: 24675

دیدگاهتان را بنویسید