امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

جاده کمربندی انزلی به امام زاده هاشم تکمیل شود!

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان خواستار تکمیل جاده کمربندی انزلی به امام زاده هاشم شد و گفت: بندرانزلی برای استفاده از تمام ظرفیت های موجود نیازمند اتصال به ریل سراسری است.

 

به گزارش کاسپین مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به صدور مجوز سازمان محیط زیست کشور برای احداث کارخانه کشتی سازی در مجتمع بندری انزلی اشاره کرد و افزود: باصدور مجوز از سوی محیط زیست گیلان مراحل ساخت پروژه ۱۷ هزار میلیارد ریالی کارخانه کشتی سازی با اشتغالزایی مستقیم ۲۵۰ نفری در این بندر آغاز خواهد شد.

حسین یونسی اظهار کرد: پروژه دیگری که در هفته گذشته برای بنادر گیلان به امضا رسید احداث مخازن روغن به ظرفیت ۴۰ هزار تن بود که به ظرفیت ۱۶ هزار تنی مجتمع بندری انزلی اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال جاری ۲۵۰ هزار تن کالا از طریق حمل و نقل دریایی از استان گیلان صادر شد که شامل محصولات پتروشیمی و ساختمانی بوده است؛ همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن واردات هم انجام شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان اضافه کرد: در دریای خزر ۸۰ فروند کشتی ایرانی تردد دارد که طی روزهای اخیر نخستین کشتی کانتینری یخچالدار ایرانی سفر خود را از بنادر استان مازندران انجام داد.

وی در ادامه به دستاوردهای سفر به روسیه اشاره کرد و افزود: موانع ترانزیت با مقامات مربوطه آن کشور مطرح شد تا مشکلات موجود در توسعه ترانزیت و صادرات برطرف شود.

یونسی اضافه کرد: در هفته های اخیر رایزنی های لازم برای خرید چهار دستگاه جرثقیل راهبردی انجام شده و برنامه ریزی های لازم نیز برای اجاره سه دستگاه جرثقیل دیگر نیز در حال انجام است که ظرف سه ماه آینده به ظرفیت های بندری مجتمع بندری انزلی اضافه می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان خواستار تکمیل جاده کمربندی انزلی به امام زاده هاشم شد و افزود: بندرانزلی برای استفاده از تمام ظرفیت های موجود نیازمند اتصال به ریل سراسری است.

وی تصریح کرد: این مجتمع بندری تنها بندر دارای ۱۷ پست اسکله با ظرفیت ۱۰ میلیون تن کالا است که به دلیل عدم اتصال به ریل با موانعی در بخش ترانزیت کالا مواجه است.


کد خبر: 22967

دیدگاهتان را بنویسید