امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

ثبت نام بیش از ۲۹ هزار گیلانی برای رقابتِ نوبت دوم کنکور

آژانس خبری کاسپین -نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها با اشاره به نام‌نویسی افزون بر ۲۹ هزار نفر در کنکور سراسری نوبت دوم گفت: آمار داوطلبان این استان در در این مرحله نسبت به نوبت نخست ۹ هزار نفر کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار کاسپین، دکتر ارسلان دمیرچی اظهار کرد: از مجموع داوطلبان برای رقابت در نوبت دوم کنکور سراسری در استان گیلان ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر مرد و بقیه دختران هستند.

وی با اشاره به برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری در پنج گروه آزمایشی اضافه کرد: از مجموع داوطلبان؛ سه هزار و ۵۴۰ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، ۱۲ هزار نفر در گروه علوم تجربی، هشت هزار و ۹۰۰ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، هزار و ۵۲۵ نفر در گروه هنر و افزون بر سه هزار نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند.

دکتر دمیرچی با بیان اینکه نوبت دوم آزمون سراسری چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری همزمان با سراسر کشور در ۱۵ شهرستان استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی صبح روز چهارشنبه و داوطلبان هنر عصر همین روز و گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجی نیز به ترتیب صبح و عصر پنجشنبه هفته جاری با هم رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش ۹ هزار داوطلب در آزمون سراسری نوبت دوم نسبت به مرحله نخست اظهار کرد: داوطلبان اختیاری می‌توانند در یک نوبت از آزمون سراسری شرکت کنند و در صورت شرکت در هر ۲ نوبت، نتیجه هر مرحله که بهتر بود، بر اساس آن انتخاب رشته می کنند ضمن اینکه نتیجه ۲ نوبت هر کدام که بهتر بود تا ۲ سال اعتبار دارد.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها با بیان اینکه دریافت کارت ورود به جلسه آ از امروز قابل دریافت است، اضافه کرد: داوطلبان اطلاعات داخل کارت را به دقت بررسی کنند و در صورت مغایرت نسبت به ویرایش آن اقدام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند حتما باید ۲ کارت را پرینت گرفته و برای ورود به جلسه در اختیار داشته باشند.

فرآیند توزیع و دریافت کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://my.sanjesh.org/login آغاز شد و داوطلبان می‌توانند با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کدملی، شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه چاپی از برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دیماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.


کد خبر: 15856

دیدگاهتان را بنویسید