امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

ثبت اقامت ۸۷ میلیون نفر_شب در گیلان

رشت – ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: میزان ماندگاری گردشگران طی مدت یادشده در استان ۸۷ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۹۰ نفر- شب اقامت برآورد شده که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش کاسپین ولی جهانی اظهار کرد: میزان ماندگاری گردشگران طی مدت یادشده در استان ۸۷ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۹۰ نفر- شب اقامت برآورد شده که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: بیشترین وسایل نقلیه ورودی به استان طی این بازه زمانی به ترتیب مربوط به مسیرهای آزاد راه قزوین – رشت، رامسر به چابکسر، گیلوان به منجیل و اردبیل به آستارا بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان روز گذشته در ستاد خدمات سفر که بمناسبت در پیش بودن ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳برگزار شد از شهرداران ۵۲ شهر گیلان خواست نسبت به پاکسازی و زیباسازی منظر شهرها در آستانه فصل تازه گردشگری اهتمام داشته باشند.
جهانی وضعیت ساماندهی رستوران ها و مجتمع های بین راهی را خوب اما ناکافی دانست و افزود: یک هزار غرفه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در مجتمع های بین راهی ، بناهای تاریخی و راه های استان برپا می شود و ساماندهی تابلوهای معرفی بناهای تاریخی مورد تاکید است.
وی اضافه کرد:۵۰ جشنواره فرهنگی، کشاورزی و میراث ناملموس برای ماه مبارک ماه رمضان و نوروز برنامه ریزی شده است که نخستین آن برنامه پیشواز ماه رمضان با عنوان ” پیشاشو” است.
گیلان دارای سه هزار و ۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آنها بین‌راهی بوده و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.


کد خبر: 25641

دیدگاهتان را بنویسید