امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

تولید بیش از ۱۸ میلیون قطعه جوجه در گیلان

آژانس خبری کاسپین- رئیس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ واحد مرغداری فعال در گیلان داریم، افزود: هم اکنون بیش از ۱۸ میلیون قطعه جوجه در حال پرورش است.

به گزارش خبرنگار کاسپین، صالح محمدی، استان گیلان را یکی از استان های تاثیرگذار در حوزه های کشاورزی به ویژه صنعت طیور دانست و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های مزیتی و سرمایه گذاری موجود در گیلان برای پرورش طیور از رتبه پنجم به رتبه سوم تولید مرغ در کشور رسیدیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ واحد مرغداری فعال در گیلان داریم، افزود: هم اکنون بیش از ۱۸ میلیون قطعه جوجه در حال پرورش بوده و خوشبختانه نظام جوجه ریزی و توزیع مرغ در استان شکل گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، بیش از ۷۵ درصد فعالیت های حوزه طیور در استان را در قالب زنجیره ارزش دانست و تصریح کرد: پایداری تولید در استان وجود دارد.

محمدی با اشاره به افزایش جوجه ریزی در استان طی سال گذشته، عنوان کرد: علیرغم نوسانات ارزی و چالش پیش آمده برای همه استان ها، شاهد افزایش پنج درصدی جوجه ریزی در گیلان بودیم و امسال هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم.

وی از انجام ۹ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان طی تیرماه خبر داد و خاطرنشان کرد:  شاهد ثبات در عرضه و قیمت مرغ خواهیم بود.


کد خبر: 16474

دیدگاهتان را بنویسید