امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

تولیدات دانش بنیان به سمت نیازهای گیلان سوق داده شود

آژانس خبری کاسپین - استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به نیازسنجی زنجیره ارزش این استان گفت: تولیدات دانش بنیان به سمت نیازهای گیلان سوق داده شود.

به گزارش  کاسپین، اسدالله عباسی در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان در استانداری گیلان اظهار کرد: توجه به اقتصاد دانش بنیان از مقوله‌های مهم و برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به طرح‌ها و پروژه های مهم در بخش ارتقای اقتصاد دانش بنیان افزود: از پروژه‌های علمی و طرح‌های تحول گرا در حوزه اقتصاد دانش بنیان استقبال می‌کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر استفاده از نخبگان علمی استان بیان کرد: توسعه گیلان روی ریل تولید و اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کند.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به نیازسنجی زنجیره ارزش گیلان اضافه کرد: تولیدات دانش بنیان به سمت نیازهای گیلان سوق داده شود.

وی با اشاره به اهمیت واحدهای دانشگاهی و نخبگانی گیلان افزود: خلاقیت، ایده پردازی و علمی پایه کردن تولید با محوریت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در حوزه تولید بسیار اهمیت دارد، گفت: تولید دانش بنیان با توجه به زیست بوم و نیازهای گیلان طرح ریزی و هدف گذاری شود.

عباسی با بیان اینکه گیلان بسترساز تحول بنیادین در کشور است، اضافه کرد: نگاه دانش بنیانی به موضوعات مختلف از جمله تولید، ساختمان سازی، شهرسازی و توسعه روستایی مورد تاکید است.

وی با اشاره به حرکت دنیا به سمت توسعه دانش بنیان و علمی پایه افزود: همه بخش‌های توسعه گیلان باید به بال‌های دانش بنیان مجهز شود.


کد خبر: 20955

دیدگاهتان را بنویسید