امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

توقیف بیش از ۱۰۰۰ خودرو شوتی در گیلان 

کاسپین - فرمانده انتظامی گیلان از توقیف هزار و ۳۳ دستگاه خودرو شوتی طی ۲۱ روز در گیلان خبر داد و گفت: در این راستا ۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد. 

به گزارش سردار عزیزاله ملکی به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم و ناهنجاری‌ها در جامعه اشاره کرد و با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با خودروهای شوتی، اظهار کرد: به استناد تبصره ۷ ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا در خصوص خودروهای شوتی فاقد کالای قاچاق نیز قانون‌گذار جرم انگاری کرده است.

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت مقابله با خودروهای شوتی در گیلان در بازه زمانی ۲۱ روزه، ۲ مرحله طرح سراسری توسط پلیس امنیت اقتصادی در گیلان به مرحله اجرا درآمد، افزود: هزار و ۳۳ دستگاه خودرو شوتی در مدت زمان اجرای این طرح در سطح استان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه ۴۵ دستگاه از این خودروها حامل بار قاچاق بوده و مابقی نسبت به تغییر نامتعارف ارتفاع و تقویت موتور و تعبیه جاساز اقدام کرده بودند، گفت: در این راستا ۲ هزار و ۳۲۰ عدد لوازم التحریر، ۳ هزار و ۸۱۵ قطعه لوازم و تجهیزات رایانه‌ای، ۹۴۱ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۱۳ دستگاه لوازم خانگی، ۳ تن و ۳۶۰ کیلوگرم مواد خوراکی، ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی، ۲۴۰ قوطی نوشیدنی انرژی‌زا، ۲۹۰ قطعه طیور زنده، ۳ دستگاه فلزیاب و تعدادی اقلام دیگر قاچاق کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی از معرفی هزار و ۳۳ متهم در این خصوص با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش تقریبی کالای‌های قاچاق را ۲۸ میلیارد ریال برآورد کردند.


کد خبر: 22448

دیدگاهتان را بنویسید