امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

تصویب حدود 6 همت برای بودجه سال آینده شهرداری رشت

اعضای شورای شهر رشت با بودجه پیشنهادی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳ به مبلغ پنج هزار و نهصد میلیارد تومان موافقت و آن را تصویب کردند.
 
به گزارش کاسپین محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یکصدوبیستمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با انتقاد از وضعیت پسماند رشت بالاخص در حوزه تفکیک زباله از مبدا اظهار کرد: در شرایطی که شهروندان در تفکیک زباله از مبدا همکاری دارند، اما شاهدیم که زباله‌های تفکیک شده توسط شهروندان، چندین روز در گوشه و کنار خیابان انباشت شده و باقی می‌ماند و عملکرد سازمان پسماند شهرداری رشت در این حوزه پذیرفتنی نیست.
وی با بیان اینکه چند مرحله در حوزه پسماند و تفکیک زباله از مبدا شاهد تغییر شرکت‌های پیمانکاری بودیم، افزود: متاسفانه هنوز در این حوزه هیچ اقدامی انجام نشده و گلایه‌های شهروندان در این باره نیز افزایش پیدا کرده و انتظار داریم شهردار رشت در اسرع وقت نسبت به رفع این گلایه‌ها اقدام کند.

رشد ۵۸ درصدی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از تمامی اعضای شورا و شهردار و مجموعه تیم بودجه شهرداری رشت پیرامون بررسی و تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت، در واقع شروع برنامه مدون پنج‌ساله شهرداری رشت است و تا پیش از این، شهرداری برنامه مدونی نداشت و بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۵۸ درصد افزایش داشته است.
کارگرنیا به میزان بودجه پیشنهادی شهرداری رشت برای سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت به مبلغ پنج هزار و نهصد میلیارد تومان است که ۴۲ درصد آن جاری و مابقی آن شامل ۵۸ درصد از کل بودجه عمرانی است. وی با اشاره به پراکندگی آرا پیرامون بررسی سند راهبردی شهر رشت گفت: پیشنهاد می‌کنم به منظور اینکه این سند به خوبی بررسی شود در جلسات کمیسیون تخصصی شورا، چند مرحله بررسی و نتایج آن در جلسه تلفیق مطرح و در نهایت نتیجه گیری شود. بودجه پیشنهادی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳ به مبلغ پنج هزار و نهصد میلیارد تومان به رای گذاشته شد و مورد تصویب شورا قرار گرفت.

اتمام پروژه پستک رشت تا پایان سال جاری

مسعود عباس نژاد یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری رشت بابت یک تملک یکصد و سی میلیارد تومان پیشنهاد داده بود، اظهار کرد: تا پیش از نوروز ۱۴۰۳، پروژه خیابان پستک به اتمام می‌رسد و در پروژه ژپنج نیز زیرسازی‌ها با سرعت خوبی در دست انجام است. وی با بیان اینکه پروژه باری که قرار است از استاد معین به سمت ژپنج بیاید نیازمند توجه است، افزود: با توجه به طرح تفصیلی مباحثی در مسیر اجرای پروژه ژ پنج در راستای تملک مطرح است. عضو شورای شهر رشت با اشاره به ورودی‌های شهر رشت گفت: ۱۰ و نیم کیلومتر از مسیر نزدیک به ورودی‌ها در حوزه اختیارات شهرداری است و تاریکی‌های آن مسیر مورد انتقاد است و انتظار داریم شهرداری رشت در این باره وارد عمل شود و بابت رفیوژهای ورودی‌های شهر توضیحات لازم توسط شهردار به شورا داده شد.عباس نژاد با اشاره به لایحه برگزاری مراسم تقدیر از خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روزهای پایان سال بیان کرد: با توجه به فشار کاری مضاعف، معتقدم باید این نشست با زمان‌بندی مشخص برگزار شود و در غیر این صورت این نشست ممکن است به پس از پایان سال موکول شود. وی با انتقاد از برنامه راهبردی پنج‌ساله شهرداری رشت افزود: برنامه ارائه شده کاملا کپی شده و این موضوع قابل پذیرش نیست. عضو شورای شهر رشت با تاکید به اینکه برنامه راهبردی باید طبق شرایط شهر رشت تدوین شود، گفت: بابت این مسئله به بیت المال هزینه تحمیل می‌شود و باید کاری ارائه شود که بر اساس شرایط رشت باشد.

لیست دستگاه های بدهکار به شهرداری رشت به شورا ارسال شود

علیرضا تاج شهرستانی یکی از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: از شهروندان رشت تقاضا دارم تا همه آنانی که واجد شرایط حضور در پای صندوق‌های رای هستند، حتما در انتخابات شرکت کنند. وی با اشاره به اینکه مباحثی که اعضای شورا مطرح می‌کنند با طی مدت زمان طولانی به نتیجه می‌رسد، افزود: بین نظرات و دیدگاه‌های شورا با مجموعه شهرداری همواره یک حلقه مفقوده وجود داشته و این منجر به طولانی شدن پیگیری و به نتیجه رسیدن مباحث می‌شود. عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بارها بابت پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان تذکر داده شد، تصریح کرد: بازگشایی درب‌های این پارک و همچنین راه اندازی محدود امکانات می‌تواند این پارک بزرگ را تبدیل به یک جاذبه گردشگری کند اما متاسفانه با تمام وعده‌هایی که بابت بازگشایی این پارک در ایام عید داده شده، بعید می‌دانم با این روند اتفاقی در این باره بیافتد.
تاج شهرستانی با اشاره به اینکه حرف رئیس شورا حرف تمامی اعضا است، تصریح کرد: کارهای یک شبه‌ای که در رشت انجام می‌شود یکی دیگر از مواردی است که به آن انتقاد داریم و نمونه بارز آن مربوط به خیابان امام خمینی روبه روی آزمایشگاه رازی است که وقتی صبح از  آن مسیر عبور می‌کردیم دیدیم که یک شبه یک جدول در مقابل آن احداث شده که تا کنون نیز بارها منجر به وقوع تصادفات شده است. وی با انتقاد از عدم آماده‌سازی رشت به منظور پذیرایی از نوروز بیان کرد: هنوز رنگ‌آمیزی جداول و غیره برای نوروز انجام نشده است و معتقدم اگر رشت پُرباران نبود شهر رشت تبدیل به یکی از کثیف‌ترین شهرها می‌شد. عضو شورای اسلامی شهر رشت به میدان فرزانه رشت اشاره کرد  و گفت: اعضای شورا بابت تذکراتی که درباره میدان فرزانه به مدیران شهرداری رشت می‌دهند و بدون نتیجه باقی می‌ماند خسته شده‌اند و متاسفانه هنوز یک پل مناسب که مورد تاکید شورا است در این میدان به سرانجام نرسیده است و چرا شورا باید پاسخگوی اشتباهات دیگر دستگاه‌ها باشد؟تاج شهرستانی با اشاره به اینکه شهرداری رشت از بسیاری از دستگاه‌ها مطالباتی دارد، افزود: شهردار رشت یک ماه فرصت دارد تا لیست دستگاه‌های بدهکار را به شورا ارائه کند. عضو شورای اسلامی شهر رشت به تالار مرکزی رشت اشاره کرد و گفت: این تالار باید تعیین تکلیف شود و مدیر کل ارشاد باید بداند وقتی این تالار عایدی برای هنرمندان بومی ندارد بنابراین باید حق و حقوق قانونی شهر را پرداخت کند.

جلوگیری از کَرم بخشی‌ها در شهرداری رشت

سید شمس شفیعی عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با قدردانی از شهردار و تیم بودجه‌ای شهرداری و اعضای شورای رشت در بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ درصد افزایش بودجه داشتیم. وی با بیان اینکه بخشی از بودجه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳ از مباحثی از جمله تملک املاک و غیره تامین می‌شود، افزود: بر اساس ماده ۷۹ باید پانزدهم هر ماه گزارش عملکرد درآمدی شهرداری به شورا ارائه شود و بر این اساس شکاف‌های درآمدی در زمان بهتری بررسی و محاسبه می‌شود و چنانچه در تحقق درآمد با مشکلات مواجه بودیم می‌توانیم به اصلاح هزینه کردها بپردازیم. عضو شورای شهر رشت با تاکید به اینکه درآمدی که در شهرداری کسب می‌شود گاها هزینه‌های بیشتری را دارد، گفت: شهرداری مکلف است بر اساس درآمدها هزینه کنند و چنانچه این مهم در شهرداری مورد توجه باشد یقینا از برخی کَرم بخشی‌ها جلوگیری می‌شود. شفیعی با اشاره به تدوین سند راهبردی شهرداری رشت بیان کرد: این سند را مطالعه کرده‌ام و معتقدم بسیار عالی تدوین شده است و یقینا در وزارت کشور نیز مورد تایید قرار می‌گیرد. اعضای شورا با لایحه برگزاری مراسم تجلیل از زحمات خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز موافقت کردند.


کد خبر: 24937

دیدگاهتان را بنویسید