امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

تشکیل شوراهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره تشکیل و فعالیت شوراهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در مرکز استان و شهرستان‌ها گفت: این شوراها به اقدامات مجرمانه‌ای که در فرآیند انتخابات شکل گیرد و سلامت آن را خدشه‌دار کند، با جدیت رسیدگی می کند.
به گزارش کاسپین حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی  در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: بعد از حادثه تلخ شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش، بر اساس قانون اساسی و به فرمان رهبر معظم انقلاب باید انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار شود.

رئیس شورای قضایی استان با اعلام اینکه بدین منظور شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی نیز در محاکم قضایی تشکیل شده است، افزود: در این شعب مطابق مقررات و ضوابط به تخلفات گزارش شده با دقت رسیدگی می شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر برگزاری انتخاباتی شکوهمند و سالم در کشور بیان کرد: تمامی مسئولان اعم از مسئولان اجرایی و سایر مدیران استانی تحت هیچ شرایطی مجاز به عدول از اصل بی‌طرفی در انتخابات نیستند و نباید از امکانات عمومی و دولتی در راستای تبلیغ برای هیچ نامزدی بهره‌برداری شود.

این مقام ارشد قضایی شرکت در انتخابات را تکلیفی برای همگان دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات پرشور و با مشارکت بالا پشتوانه نظام است که باید با همکاری تمامی مسئولان به بهترین صورت در کشور برگزار شود.


کد خبر: 28786

دیدگاهتان را بنویسید