امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

بساط نوروزگاه‌عشایری در گیلان

رئیس اداره امور عشایر گیلان از برگزاری نوروزگاه عشایری در استان خبر داد و گفت: نوروز گاه‌های عشایری با برپایی سیاه‌چادرها در چهار نقطه از شهرستان‌های تالش و رضوانشهر دایر می‌شود.

به گزارش کاسپین فریدون طالبی رئیس اداره امور عشایر گیلان از برگزاری نوروزگاه عشایری در استان خبر داد و اظهار کرد: نوروز گاه‌های عشایری با برپایی سیاه‌چادرها در چهار نقطه از شهرستان‌های تالش و رضوانشهر دایر می‌شود.
به گفته وی، نوروز گاه‌های عشایری جهت ارائه محصولات و توانمندی‌های عشایر و استراحتگاهی برای مسافران و بازدیدکنندگان برنامه‌ریزی‌شده که از ۲۵ اسفندماه تا ۲۵ فروردین سال آینده همراه با برنامه‌های متنوع مشغول به خدمات سفر به مسافران نوروزی خواهند بود.
رئیس اداره امور عشایر گیلان هدف از برپایی نوروز گاه‌های عشایری را عرضه مستقیم تولیدات صنایع‌دستی و محصولات دامی عشایر و شناساندن فرهنگ و هنر عشایر استان اعلام کرد و گفت: فراهم نمودن مکانی برای استراحت مسافران و گردشگران عزیز از دیگر اهداف این نوروزگاه ها است.
طالبی با اشاره به توانمندی عشایر گیلانی در تولید گوشت و لبنیات، خاطرنشان کرد: عشایر این استان سالانه یک هزار و ۴۷۵ تن گوشت قرمز و پنج هزار و ۶۵۵ تن شیر و انواع فرآورده‌های لبنی تولید می‌کنند.
به گفته وی، عشایر گیلان امسال ۲۲ تن عسل، ۲۲۷ تن پشم، ۵۳ هزار جلد پوست، ۵/۳ تن گیاه دارویی و ۳۴ هزار و ۵۰۰ مورد صنایع‌دستی از ابتدای سال جاری تا اکنون تولید کردند.به گزارش فارس، تولید ناخالص عشایر گیلان در سال جاری ۷ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال است.


کد خبر: 25911

دیدگاهتان را بنویسید