امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۵

بازگشت مرغ‌های حق به دامان طبیعت در فومن

آژانسخبری کاسپین- کشاورزان روستاهای سند و گیکاور از توابع شهرستان فومن 2 قطعه مرغ حق را در نزدیکی سکونتگاه‌ خود پیدا کرده و پس از طیمار به دامان طبیعت بازگردانیده شدند.
به گزارش خبرنگارکاسپین، ابراهیم غلامی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲ کشاورز روستاهای سند و‌ گیگاسر از توابع شهرستان فومن، ۲ قطعه مرغ حق را در نزدیکی سکونتگاه‌ خود پیدا کرده و تحویل اداره دادند که پس از تیمار و اطمینان از بهبودی، در طبیعت رهاسازی شد.

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن با توجه به آسیب‌دیدگی و ضعف بدنی این پرنده و نداشتن قدرت پرواز، ابتدا تیمار شده و سپس بعداز اطمینان از بهبود این پرندگان، در مناطق تحت مدیریت شهرستان رهاسازی شد.

وی با اشاره به اینکه مرغِ حق یکی از کوچکترین انواع جغدیان است، افزود: از دیگر نامهای آن به شب‌آهنگ نیز می‌توان اشاره کرد که در شب برای شکار و تغذیه از لانه‌اش خارج می‌شود.

غلامی با اذعان به اینکه مرغ حق  قدرت شنوایی بسیار قوی دارد و همین باعث شده که شکارچی ماهری باشد، بیان کرد: منبع غذایی مرغ‌های حق بسیار گسترده بوده و شامل انواع حشرات بزرگ، کرم خاکی، دوزیستان، خزندگان، پستانداران کوچک همچون موش و خفاش، ماهی و پرندگان کوچک است.

وی با اشاره به جایگاه جغدها در زیست حیوانی گفت: جغد‌ها برای کنترل جمعیت جوندگان در طبیعت و کنترل بیولوژیکی آفات گیاه گونه‌های بسیار ارزشمند هستند، آنها به عنوان گونه‌های حفاظت شده بوده و شکار آنها ممنوع است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان خواست تا درصورت مشاهده حیات وحش مصدوم و آسیب دیده مراتب را با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن با سامانه ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند.


کد خبر: 16249

دیدگاهتان را بنویسید