امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

باد گرم جنوبی در مسیر گیلان

آژانس خبری کاسپین- کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بادگرم جنوبی و افزایش دما پدیده غالب جوی طی امروز (پنجشنبه) تا اواسط هفته آینده است.

به گزارش کاسپین، آرش نبی‌زاده  اظهار کرد:پیش بینی ها حاکی از وجود جریانات جنوبی در گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌های استان است که در مناطق جلگه ای این پدیده اغلب به صورت افزایش دما خواهد بود و باد گرم محسوس نیست.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در این مدت استقرار جوی غالبا پایدار، افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۵ درجه سلسیوس و در برخی نقاط ساحلی و جلگه‌ای پدیده مه پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی از دوشنبه هفته آینده خاطرنشان کرد: کاهش دما، ابرناکی، بارندگی و احتمال رعد و برق تا روز بعد (سه‌شنبه) ادامه خواهد داشت اما بیشترین ناپایداری برای روز دوشنبه پیش‌بینی شده‌است.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با هشت درجه سلسیوس خنک‌ترین و ازبرم سیاهکل با ۲۸ درجه گرمترین مناطق استان گیلان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۴ درجه و رطوبت ۶۵ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: دریا تا یکشنبه هفته آینده با ارتفاع موج بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی غالبا مناسب است.

در زمان حاضر آسمان در مناطق مختلف استان گیلان آفتابی است.


کد خبر: 20732

دیدگاهتان را بنویسید