امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

انهدام باند حفاری غيرمجاز در جنوب گیلان

 فرمانده انتظامي شهرستان رودبار از شناسايي و دستگيري اعضاي باند 4 نفره حفاران غيرمجاز در يكي از روستاهاي منطقه رحمت‌آباد خبر داد.

به گزارش کاسپین سرهنگ عيسي روشن‌قلب با بيان اينکه هرگونه حفاري و کاوش غيرمجاز براي به دست آوردن اموال تاريخي و آثار باستاني ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد مي‌شود، اظهارداشت: مبارزه با سودجوياني که با چپاول ميراث گذشتگان به دنبال رسيدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولويت کار مجموعه انتظامي قرار دارد.
وي در ادامه با بيان اينكه در پي دريافت خبري مبني بر انجام حفاري غيرمجاز در يكي از روستاهاي منطقه رحمت‌آباد، بلافاصله بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت، افزود: ماموران پليس آگاهي پس از تحقيقات صورت گرفته و اطمينان از صحت موضوع با هماهنگي قضائي به همرا ه نمايندگان ميراث فرهنگي به محل مورد نظر اعزام و 4 نفر را حين حفاري دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان رودبار به حفر گودالي به عمق 8 متر و عرض 2 متر توسط متهمان اشاره كرد و گفت: متهمان 29، 30، 35 و 36 ساله با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.
اين مقام انتظامي در پايان با اعلام اينكه ميراث فرهنگي مربوط به پيشينه تاريخي هر ملت و قومي است و بايد به عنوان ميراث آيندگان حفظ شود از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه، مراتب را بلافاصله از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند


کد خبر: 23220

دیدگاهتان را بنویسید