امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

افزایش ۶۲ هزار نفری مشترکین توزیع برق گیلان

کاسپین- مدیرعامل توزیع برق گیلان از افزایش ۶۲ هزار نفری مشترکین در حوزه شهری و روستایی در ۲ سال اخیر خبر داد.

محمدتقی مهدیزاده در گفت وگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه صنعت برق کشور در سالیان گذشته وجود ناترازی بین تولید و مصرف انرژی برق در کشور بود که اعمال خاموشی‌های نوبتی و چند مرحله‌ای برای مردم در فصول مختلف سال را به همراه داشت که با تشکیل دولت جدید و مردمی رویکرد اصلی وزارت نیرو و شرکت توانیر بر رفع مشکل مذکور و تأمین برق پایدار متمرکز شد.

وی با بیان اینکه بر خلاف سالیان قبل در تابستان سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با برنامه ریزی کلان و طرح‌های مشوق محور به خوبی فصل پیک تابستان مدیریت شد تا آسیبی به جریان عادی زندگی مردم وارد نشود، افزود: با توجه به سهم اندک مشترکان صنعتی در استان گیلان (قریب به ۱۷ درصد کل مشترکان) برخلاف سایر استان‌ها، در ادوار و سالیان گذشته خاموشی‌های نوبتی عمدتاً برای مشترکان خانگی استان اعمال می‌شد که با مذاکره با صنایع و اجرای طرح‌های موفق و همچنین مذاکره با شرکت توانیر در خصوص کاهش سهمیه مدیریت بار روزانه استان، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به طرز کاملاً ملموس و مشهودی موفق شد تابستان دو سال اخیر را بدون اعمال خاموشی نوبتی برای مردم پشت سر بگذارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به تقویت زیرساخت‌های این حوزه در استان بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آبان سال جاری ۲۱۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط (۲۰ کیلوولت) در مناطق روستایی و ۸۰ کیلومتر نیز در مناطق شهری استان احداث شد و مجموع این خدمت در گیلان برابر با ۲۹۱ کیلومتر بوده که رقم چشمگیری برای تقویت جریان برق استان است.

مهدی زاده با بیان اینکه بیش از ۵۳۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان احداث شد، اضافه کرد: از این مقدار ۱۷۷ کیلومتر در مناطق شهری و ۳۶۱ کیلومتر نیز در مناطق روستایی استان احداث شده است.

وی از نصب ۱۲۰۸ ترانسفورماتورهای برق در گیلان خبر داد و افزود: در این راستا ۸۰۰ دستگاه در مناطق روستایی و ۴۰۸ دستگاه در حوزه شهرهای استان نصب شده که با نصب این تعداد دستگاه ترانسفورماتور، ۱۴۶ هزار و ۱۲۵ کیلوولت آمپر به ظرفیت استان گیلان افزوده شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان، فرسودگی‌های شبکه‌های توزیع برق را یکی از مشکلات مهم این حوزه برشمرد و بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در شهر و روستا بیش از ۱۶۳۷ کیلومتر سیم‌های مسی فرسوده با کابل خودنگهدار جایگزین شده که این رقم بسیار موفقی در بازسازی شبکه‌های توزیع برق طی سالیان اخیر بوده است.

مهدیزاده از افزایش حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ مشترک در حوزه شهری گیلان خبر داد و اضافه کرد: در دو سال اخیر حدود ۲۳ هزار ۵۰۰ مشترک در مناطق روستایی و مجموعاً قریب به ۶۲ هزار مشترک جدید به مشترکان قبلی این شرکت افزوده شده است.


کد خبر: 21806

دیدگاهتان را بنویسید