امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

افزایش ۴۹ درصدی جوجه ریزی در گیلان

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: جوجه‌ریزی در بهمن ماه امسال در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کاسپین صالح محمدی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه کمبودی در تامین مرغ در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز نداریم، گفت: جوجه‌ریزی ۱۳ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۳۳۹ قطعه‌ای در واحدهای تولیدی استان تا پایان بهمن‌ماه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است، افزود: در دی ماه امسال نیز رقم جوجه‌ریزی استان معادل ۱۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۵۸۵ قطعه بوده و جوجه‌ریزی بهمن ماه نسبت به ماه گذشته، ۱۲.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، ۱۲۷ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۲۴ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۴ درصد افزایش داشته است و از این بین ۷۳.۲ درصد مربوط به زنجیره‌های مرغ استان می‌باشد.

محمدی با بیان اینکه ۹۰۷ واحد مرغداری‌ با ظرفیت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان فعالند، یادآور شد: استان گیلان رتبه سوم را در تولید گوشت مرغ در کشور به خود اختصاص داده است.


کد خبر: 25162

دیدگاهتان را بنویسید