امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

افزایش ۲۸ درصدی ظرفیت ترانسفورماتورهای پست سیاهکلده لنگرود

 مدیر مجری طرح پست‌های معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان از افزایش ۲۸ درصدی ظرفیت ترانسفورماتورهای پست سیاهکلده لنگرود خبر داد.

به گزارش کاسپین محمد افتخاری در بازدید اصحاب رسانه از پست ۲۳۰/۶۳ کیلو وات سیاهکلده لنگرود اظهار کرد: این پروژه که شامل افزایش ظرفیت و طرح توسعه است با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی با اشاره نقش حیاتی پست ۲۳۰/۶۳ کیلو وات سیاهکلده لنگرود در تأمین انرژی منطقه افزود: بخش عظیمی از برق مورد نیاز شرق گیلان توسط این پست تأمین می‌شود.

مدیر مجری طرح پست‌های معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اصلاح و پایش ترانسفورماتور در پست سیاهکلده لنگرود بیان کرد: کار پایش، اصلاح و افزایش ظرفیت ترانسفورماتورها باید قبل از زمان اوج مصرف انجام شود.

افتخاری از افزایش ۲۸ درصدی ظرفیت ترانسفورماتورهای پست سیاهکلده لنگرود اضافه کرد: با تقویت ترانسفورماتور پست سیاهکلده لنگرود از ۲۵۰ مگاوات به ۳۲۰ مگاوات افزایش ظرفیت پیدا می‌کند.

وی ارزش ریالی پست سیاهکلده لنگرود را بالغ بر هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در حال حاضر اگر برای احداث چنین مجموعه بزرگی بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر مجری طرح پست‌های معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان از اجرای همزمان ۱۵ پروژه افزایش ظرفیت و توسعه‌ای در حوزه تولید برق استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد پروژه‌ها با اعتبار ۱,۳۰۰ میلیارد تومان در بازه زمانی ۵ ساله اجرا می‌شود.

افتخاری با اشاره به عمر ۳ الی ۵ دهه‌ای ترانسفورماتورها بیان کرد: ترانسفورماتورها برای دوام پذیری و پایداری بیشتر هر شش ماه یک بار پایش و اصلاح می‌شوند.

وی از توسعه پست سیاهکلده لنگرود با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: این پروژه در ۲ فاز انجام می‌شود که فاز نخست آن با پیشرفت ۹۲ درصدی در مراحل پایانی قرار دارد.


کد خبر: 23530

دیدگاهتان را بنویسید