امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۵

اعتبار هزار میلیاردی برای لایروبی آبراه های تالاب انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه ۶۸۲ هزار مترمکعب از حوضچه و آبراه‌های تالابی بندرانزلی در سال گذشته لایروبی شد، گفت: با تخصیص اعتبار هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال برای لایروبی حوضچه و آبراه‌های تالابی بندرانزلی پس از تنظیم اسناد، برگزاری تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار واجدالشرایط، این پروژه از خرداد سال گذشته آغاز شد.

به گزارش کاسپین حسین یونسی اظهار کرد: به منظور احیای تالاب انزلی و درخواست های مردم گیلان و کشور، لایروبی تالاب مانند سال گذشته در دستور کار قرار دارد و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز برای انجام این امر مهم در کنار ما باشند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه اجرای فعالیت‌های دریایی نیازمند برنامه‌ریزی و تفکر علمی است، تصریح کرد: لایروبی حوضچه‌ها و کانال دسترسی با توجه به کاهش قابل ملاحظه تراز آب دریای خزر باید با مطالعه لازم و انجام هیدروگرافی های مستمر صورت گیرد تا بیشترین بازدهی و کمترین هزینه را در بر داشته باشد.

وی مهمترین دغدغه اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان را حفظ عمق آبراه ها و حوضچه ها اعلام کرد و افزود: تمرکز این اداره کل بر حفظ اعماق آبراه های لایروبی شده و برنامه ریزی جهت مدیریت معضل پسروی آب دریای خزر است و انتظار می رود سرپرست جدید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

یونسی با بیان اینکه ۶۸۲ هزار مترمکعب از حوضچه و آبراه‌های تالابی بندرانزلی در سال گذشته لایروبی شد، تصریح کرد: با تخصیص اعتبار هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال برای لایروبی حوضچه و آبراه‌های تالابی بندرانزلی پس از تنظیم اسناد، برگزاری تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار واجدالشرایط، این پروژه از خرداد سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان تحولات مدیریتی را در راستای ارتقای سازمان‌ها و ارگان ها لازم و ضروری دانست و گفت: علم مدیریت به پیشرفت سیستم کمک کرده و جایگاه سازمان را ارتقاء می بخشد.


کد خبر: 27092

دیدگاهتان را بنویسید