امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

اعتبارسنجی ۱۵۰ میلیاردی برای تکمیل یک پروژه قدیمی

 استاندار گیلان با تاکید بر توجه نسبت به بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت گفت: تاکنون برای افتتاح کتابخانه مرکزی رشت حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است اما برای بهره برداری از این کتابخانه، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.   

به گزارش کاسپین ، اسدالله عباسی در جلسه آئین تکریم مقام کتابداران،کتابخوانان و مروجان کتاب در رشت اظهار کرد:افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه‌های نیمه‌تمام همانند سایر پروژه‌ها برای ما حائز اهمیت است و نسبت به افتتاح کتابخانه مرکزی رشت اهتمام داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استانداری گیلان برای به بهره‌برداری رساندن کتابخانه مرکزی رشت اقدام کرده، نسبت به اتمام آن نیز اهتمام دارد تا این کتابخانه همانند نگینی در استان و شمال کشور بدرخشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش کتابخانه‌ها در توسعه کشورها اشاره و خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها جایگاه ویژه‌ای در هر کشور دارند و به عنوان یکی از بارزترین شاخصه‌های توسعه پایدار محسوب می‌شوند و بی‌شک کتابخانه‌ها یکی از گنجینه‌های مهم هر کشور هستند .

عباسی با بیان اینکه بها دادن به کتابخوانی بسیار مهم است و باید تلاش کنیم تا با آن مانوس شویم افزود: هم اینک نیز شاهد گسترش مطالعه کتاب به صورت دیجیتالی هستیم که این امر نیز بسیار مناسب است و می‌توان از آن بهره برد؛ اما این بدان معنی نیست که از کتاب و کتابخوانی و همچنین از کتابخانه‌ها غفلت کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام ورزیدن به کتاب خواندن، اضافه کرد: کتاب در روح انسان نشاط ایجاد می‌کند و کتاب خواندن و مانوس شدن با کتاب، نبوغ ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل همه اقشار مختلف مردم بایستی به مقوله کتابخوانی بهای بیشتری بدهند.

عباسی اظهار کرد:: با توجه به اینکه ارزشمندترین هدیه از نظر فرهنگی اهدای کتاب است، یکی از جلوه‌های ارزنده جهاد تبیین، پویش کتابخوانی است؛ باید این پویش را در بخش‌ها، شهرها و همچنین به صورت استانی برگزار کنیم تا مقوله کتاب و کتابخوانی بیشتر در جامعه ترویج شود


کد خبر: 24240

دیدگاهتان را بنویسید