امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

اشتغال ۱۳ هزار نفری در صنایع غذایی گیلان

آژانس خبری کاسپین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ۱۳ هزار نفر در صنایع غذایی استان گیلان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار کاسپین، تیمور پورحیدری در جمع برخی از صنعتگران شهرستان لاهیجان اظهار کرد: همه ارکان دست‌اندرکار حوزه تولید باید در جهت رشد تولید و کاهش فشارهای تولید بسیج شوند تا شعار رشد تولید به نحو مطلوب محقق شود.

وی فعالیت بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی در صنایع غذایی را ظرفیت مطلوبی برای جذب سهم بازار صادراتی دانست و افزود: بلوغ صنعت غذا و تعالی کیفیت این صنعت توأم با نوآوری و خلاقیت در استان می‌تواند زمینه ساز نفوذ بیشتر در بازارهای بین‌المللی برای برندهای صاحب نام گیلانی شود.

پورحیدری، گفت: لازمه افزایش و توسعه اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفری در کارخانجات صنایع غذایی استان، حمایت بیشتری از محصولات صنایع تبدیلی متصل به کشاورزی گیلان است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه تولید و حواشی دشوار آن اضافه کرد: با همراهی و هم‌اندیشی تیم اقتصادی استان و شما افسران جنگ اقتصادی، مصمم به رسیدگی و رفع مشکلات حوزه تولید اعم از؛ تأمین نقدینگی از طریق کارگروه‌ها و تبصره‌های ۱۸ و ۱۶ و پیگیر زیرساخت‌ها هستیم.

وی با اشاره به احیای ۵۶ واحد صنعتی در سال گذشته تصریح کرد: علاوه بر ایجاد و احداث واحدهای صنعتی جدید، راه اندازی و احیای واحدهای راکد صنعتی و تعیین تکلیف فعالیت آنها به صورت جدی در دستور کار است.

پورحیدری به تشکیل ستاد فرماندهی و ساماندهی صادراتی به عنوان یک راهکار اثر بخش یاد کرد و گفت: از ظرفیت‌ها اتاق بازرگانی در جهت تسهیل در امور صادراتی استفاده شود تا استعدادهای صادراتی محصولات با کیفیت کارخانجات به نحو مطلوب شناسایی و برای ارز آوری بیشتر جهت دهی شود.

کد خبر


کد خبر: 15945

دیدگاهتان را بنویسید