امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۵

استقبال گیلانی ها از شالیزارها

گیلانی ها در آستانه فصل زراعی از نزولات جوی و روان آب‌ها نهایت بهره را برده و به استقبال سخم زمستانه رفته‌اند.

به گزارش کاسپین امسال بارش باران نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و همه کشاورزان به ویژه شالیکاران از بارش نزولات جوی، ابراز رضایتمندی می‌کنند.بارش مناسب باران در استان گیلان فرصتی را برای کشاورزان فراهم کرده تا با توجه به اقلیم مناسب استان و دمای مطبوع حاکم در آن در روزهای منتهی به پایان سال به دل زمین‌های کشاورزی بزنند.
صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان  با اشاره به استقبال خوب کشاورزان استان از شخم زمستانه، اظهار کرد: بارش‌ها اخیر نزولات جوی در استان، کشاورزان را مستاق و شخم زمستانه را افزایش داده است.به گفته وی، حدود ۳۰ درصد اراضی شالیکاری گیلان معادل ۷۱ هزار هکتار از شالیزارهای استان به ویژه خارج از شبکه آبیاری، شخم زمستانه خورده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین به کشاورزان توصیه کرد تا از آب باران و روان آبها استفاده و از برخی از کودها نظیر پتاسه هم استفاده کنند.شخم زمستانه موجب دفع آفات به ویژه کرم ساقه خوار می‌شود و حاصل‌خیزی خاک را هم افزایش می‌دهد که مجموع آن‌ها در افزایش بهره‌وری موثر است.
پیش‌روی در کار و صرفه جویی در وقت در کنار کاهش هزینه های تولید شالی از دیگر مزیت‌های شخم زمستانه و موکول نکردن کاشت در ماه‌های پایانی بهار است.


کد خبر: 25736

دیدگاهتان را بنویسید