امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

استفاده ۱۰.۵ درصدی خانوارهای یارانه بگیر گیلان از کالابرگ

آژانس خبری کاسپین- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۱۰.۵ درصد خانوارهای یارانه بگیر گیلان از کالابرگ استفاده می‌کنند، گفت: در گیلان ۸۷۸هزار و ۴۸۰ خانوار یارانه دریافت کرده که از این تعداد ۹۱ هزار و ۸۹۷ خانوار از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده می‌کنند.  

به گزارش کاسپین، سیاوش آقاجانی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی که از ۲۲ مهرماه سالجاری شروع شده است کلیه خانوار دهک‌های ششم و هفتم همانند دهک‌های اول تا پنجم به شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان، حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان می‌توانند افزایش خرید داشته باشند.

وی هدف از اجرای این طرح را حمایت دولت مردمی از اقشار کم درآمد اعلام‌کرد و افزود:خانوارها می توانند یکماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: همه خانوارهای مشمول طرح می توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار(شما) و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

آقاجانی افزود: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت های مبنا انتخاب شده است. تمام شعبات ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ جانبو، افق کوروش، دیلی مارکت، مینو مارت، رفاه، هفت، گندم طلایی‌کوروش، هایپر فامیلی، اتکا، وال مارکت و فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت به طرح متصل شده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزود: لیست۶۱ فروشگاه تعاونی روستایی فعال استان به وزارت متبوع ارسال شده است.

وی تعداد تراکنش های انجام شده از بهمن ماه سال گذشته تاکنون را ۲۳۶ هزار و ۱۴۹ مورد اعلام کرد و افزود: استفاده کنندگان این طرح تاکنون هزار و ۹۲۹ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۳۰ ریال خرید داشته اند.


کد خبر: 21085

دیدگاهتان را بنویسید