امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

آمایش سرزمینی در گیلان ابتر مانده است/ اندر مصائب استان هزار چهره

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رشت و خمام با اشاره به اندر مصائب استان هزار چهره گیلان گفت: آمایش سرزمینی در گیلان ابتر مانده است.

 

 

به گزارش کاسپین اکبر فردوس داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رشت و خمام که سال ها تجربه کارهای لجستیکی و اجرایی در مناصب مختلف دارد، در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: سرنوشت گیلان برای من اهمیت فراوانی دارد و همین موضوع سبب شد تا برای نمایندگی حوزه انتخابیه رشت و خمام کاندیدا شوم.

وی با بیان اینکه گیلان استان سرسبز بسیار غنی اما در عین حال فقیر و محروم است، افزود:  دغدغه مندی های مردم در گیلان بی شمار است و این دغدغه مندی در من ایجاد شد تا قدمی برای استانم بردارم.

لزوم بهره گیری از فضای نخبگانی

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رشت و خمام با بیان اینکه دغدغه ها و چالش های گیلان را باید با نگاه ملی حل و فصل شود، گفت: گیلان به جهت برخورداری از مواهب الهی هم تراز با کشورهای اروپایی است اما در بخش داشتن امکانات بسیار ضعیف و محروم است.

فردوس با بیان اینکه آمایش سرزمینی گیلان دارای مشکلات فراوانی است، اضافه کرد: ظرفیت های گیلان در سرفصل های مختلف می تواند پیشران توسعه و پیشرفت استان باشد به شرطی بهینه و درست از آنها بهره گرفته شود.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از فضای نخبگانی و دانشگاه محور برای حل شمکلات گیلان افزود: آموزش و تربیت دانشجو متناسب با نیازهای گیلان نیست.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رشت و خمام با بیان اینکه آمایش سرزمینی در گیلان ابتر مانده است، گفت: بازتعریف آمایش سرزمینی در گیلان متناسب با ظرفیت ها، قابلیت ها و فرصت های استان در بخش های مختلف مورد تاکید است.

فردوس با اشاره به برخی مشکلات حاد گیلان بیان کرد: پسماند مساله بسیار بحرانی در گیلان است که حل آن جزو لیست اول وعده های انتخاباتی سیاسیون و مدیران در ادوار مختلف بوده است اما قدمی موثر برای آن برداشته نشده است.

وی با اشاره به اینکه رشت آلوده ترین رودخانه های جهان را در خود جای داده است، افزود: زمانی رودخانه های رشت منشاء اثر و خدمات برای مردم بوده و جای امنی برای تفریح و شادی رشتوندان تلقی می شد اما امروز به آلوده ترین رودخانه های جهان تبدیل شده است.

رشت صاحب آلوده ترین رودخانه های جهان

کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رشت و خمام ایجاد تصفیه خانه مدرن را علاج مشکل رودخانه های آلوده رشت برشمرد و بیان کرد: مشکل پسماند و رودخانه های آلوده شرت باید اساسی و ریشه ای حل شود.

فردوس با اشاره به حضور اتباع بیگانه به گیلان و آسیب ها و تبعات اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن اضافه کرد: حضور اتباع بیگانه در استان های شمالی به ویژه گیلان ممنوع است.

وی با بیان اینکه گیلان استان هزار چهره است، افزود: مهاجر پذیرترین استان کشور گیلان است و این مساله خود چالش بزرگی برای توسعه استان تلقی می شود.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رشت و خمام تنوع اقلیمی، وجود آب و هوای خوب و امکان آرامش را از دلایل مهاجرت مردم به گیلان دانست و بیان کرد: باید با فرصت سازی و ایجاد اشتغال جوانان را به گیلان بر گرداند.

فردوس  با اشاره به حالت انفعالی  شهرک های صنعتی در گیلان اضافه کرد: احیای شهرک های صنعتی در گیلان جزو برنامه های اولویت دار است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار از دغدغه های مهم گیلان است، افزود: باید در بخش های مختلف نسبه به جذب سرمایه گذار کارآمد و مطمئن اقدام کرد.

کاندیدای اصلح معرفی کنید

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رشت و خمام با اشاره به اینکه کشاورزان قشر ضعیف و مظلوم استان گیلان هستند، گفت: تعریف واقعی «بِرِنج» را می توان از ترکیب واژگان آن که « به رَنج» است در یافت و جست و جو کرد.

فردوس با بیان اینکه اصحاب رسانه رسالت خودشان را در قبال توسعه گیلان به خوبی انجام ندادند، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه از قشر مظلوم، کم توقع و پر تلاش جامعه هستند اما گاها نسبت به رسالت واقعی شان کوتاهی هایی دیده می شود.

وی با تاکید بر لزوم آگاه سازی و بصیرت افزایی بیشتر جامعه از سوی اصحاب رسانه افزود: معرفی کاندیدای اصلح کار مهم اصحاب رسانه است.


کد خبر: 25323

دیدگاهتان را بنویسید