امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

آزادسازی ۴۰ هکتار از اراضی ملی آستارا

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، گفت: در سال ۱۴۰۲ با تشدید اقدامات حفاظت از منابع طبیعی و با پیگیری‌های قضایی ۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی گیلان رفع تصرف شد.

به گزارش کاسپین علیرضا قمی  با اشاره به تنظیم ۱۴۹ فقره پرونده رفع تصرف غیر مجاز اراضی ملی در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۶ باب کوره زغال غیر مجاز تخریب و ۲ و نیم تن زغال توقیف شده است.

قمی از تشکیل ۷۳ فقره پرونده قضایی ویژه کشفیات چوب و معرفی به مراجع قضایی خبر داد و افزود: در این رابطه ۳۹ دستگاه خودرو، موتور سیکلت و اره برقی نیز از قاچاقچیان چوب توقیف شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با هرگونه تصرف اراضی ملی برخورد قاطع می کنند، بیان کرد: ۳۹ نیروی حفاظتی در حال حاضر مسئول صیانت از اراضی جنگلی شهرستان مرزی آستارا هستند.

وی ادامه داد: وسعت اراضی ملی و جنگلی آستارا ۳۴ هزار هکتار از روستای ونه بین تا روستای قره سو است و جنگل‌های آن را درختان بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد و ون تشکیل می‌دهد.

قمی، تصریح کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا با ۲ واحد سر جنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و ۳۹ نیروی انسانی فعالیت می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با تاکید بر ضرورت مشارکت بیشتر مردم در صیانت از منابع طبیعی، اعلام کرد: امروز حفظ منابع خدادادی و سرمایه‌های ملی بیش از هر زمان به حمایت و همراهی مردم نیاز دارد.

قمی بیان کرد: در شهرستان آستارا ۳۴ هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که مساحتی بالغ بر ۶۰ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد که از این وسعت ۲۰ کیلومتر کوهستانی، ۲۱ کیلومتر ساحلی و بقیه در مراتع قرار دارد.
شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.


کد خبر: 26499

دیدگاهتان را بنویسید