امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

«آتش» در کمین جنگل های مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر خواستار آمادگی دستگاه های عضو کمیته مدیریت بحران برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های طبیعی و جنگلی شد.

به گزارش کاسپین مهرداد خزایی اظهار کرد: هرچه آحاد مردم در جریان اهمیت موضوع حفظ منابع طبیعی قرار گیرند و نقش بیشتری در این زمینه به آنان داده شود، اهداف و مأموریت‌ها در حفاظت از این سرمایه‌های طبیعی آسان‌تر حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای اقشار مختلف مردم با همکاری ادارات منابع طبیعی، سایر دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط، باعث کاهش تشکیل پرونده‌های قضائی می‌شود و باید در این خصوص بیش از گذشته تلاش شود.

خزایی پول اظهار کرد: منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی به ویژه حفاظت از جنگل و مراتع خط قرمز منابع طبیعی بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

این مقام مسئول بیان داشت: در پی بارندگی‌های سال جاری، امسال پوشش گیاهی غنی خواهیم داشت، از این رو می‌طلبد کلیه دستگاه‌های عضو ستاد بحران برای مقابله با حریق‌های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند و از ظریفت سازمان‌های مردم نهاد، سپاه، بسیج، جمعیت هلال احمر و سایر اقشار جامعه به نحو احسنت استفاده شود.

وی اضافه کرد: همواره قدردان زحمات جنگلبانان و همه کسانی که همیار و دوستدار منابع طبیعی کشور هستند. هستیم، و ما به عنوان خادم منابع طبیعی استان از همه تلاش این عزیزان قدردانی می‌کنم

مدیرکل منابع طبیعی مازندران-ساری نیز با تقدیر از مسؤولان قضائی استان در حمایت از منابع طبیعی و همچنین صدور احکام قاطع قضائی در این استان اظهارکرد: دستگاه قضائی به عنوان حافظ حقوق عامه تعقیب قانونی تخریب کنندگان منابع طبیعی را مدنظرداشته و از جایگاه مدعی العمومی که بر عهده دارند از انفال صیانت می‌کنند و استان مازندران در این حوزه در سال‌های مختلف شاهد صدور احکام جامع و قاطع بوده است.


کد خبر: 29010

دیدگاهتان را بنویسید