محرومیت نظام سلامت گیلان از منظر «وزیر»

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به محرومیت نظام سلامت در گیلان اشاره کرد و گفت: نسبت تخت به جمعیت در گیلان خوب نیست از اینرو تلاش می شود تا با بهره‌برداری سریعتر از بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان وضعیت بهبود یابد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد

احیاء امکانات حوزه بهداشت و درمان مازندران با کمک خیران

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در بازدید از چند مرکز بهداشتی و درمانی مازندران، امکانات این مراکز به ویژه در بخش دیالیز مطلوب بوده است، گفت: در نظر داریم با استفاده از ظرفیت های خیرین، امکانات موجود را ارتقاء بخشیم، حتی بخشی از ساختمان های استیجاری حوزه بهداشت را با مشارکت خیرین، احداث نماییم.
آخرین وضعیت کرونا در مازندران:

رامسر قرمز شد/ افزایش مناطق نارنجی در نقشه کرونایی مازندران

بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق کشور، رامسر در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گلوگاه، سوادکوه، سوادکوه شمالی، کلاردشت و تنکابن در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

چراغ سبز به وزارت بهداشت برای جذب ۱۰۰ هزار نیرو | کمبود شدید نیروی وزارت بهداشت رفع می‌شود؟

به گزارش ندای گیلان، سیف الله مرادی،مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت از پیشرفت مطلوب مراحل اخذ مجوز استخدامی وزارت بهداشت در سازمان اداری و استخدامی کشور پس از ماه‌ها جلسات مستمر و فشرده کارشناسی خبر داد و گفت: اعلام نیاز وزارت بهداشت به سازمان اداری و استخدامی برای جذب حداقل ۱۰۰ هزار نیرو بوده است که امیدواریم بخش زیادی از آن مورد موافقت این سازمان قرار بگیرد که در همین راستا پس از جلسات اخیری که با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان اداری و استخدامی برگزار شد و همچنین در بیان کمبود شدید نیرو در نشست اخیر ستاد ملی کرونا، موافقت‌های ضمنی در خصوص برگزار آزمون وزارت بهداشت صورت گرفته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

گیلان در بخش احداث بیمارستان به‌شدت عقب‌مانده/ رشت بین ۸۰۰ تا یک هزار تخت درمانی کم دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه این استان در بخش احداث بیمارستان به‌شدت عقب‌مانده، گفت: حداقل ۳۰ سال است که در رشت بیمارستان دولتی درخور مردم ساخته نشده و برخی از آن‌ها نیز قدمتی ۱۰۰ ساله دارند.

مازندرانی‌ها در مسیر افزایش ابتلا به دیابت

مبتلا بودن حدود ۲۰ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال مازندران به دیابت و پیش دیابتی بودن ۲۹ درصد دیگر از جمعیت در این گروه سنی ، این استان را به کانون مبتلایان به این بیماری غیر واگیر و شایع کشور تبدبل کرده است.