امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
رئیس سازمان صمت مازندران :

۴۰ درصد اشتغال مازندران در بخش صنعت، معدن و تجارت است

رئیس سازمان صمت مازندران، گفت: بیش از ۲۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۰۰ معدن فعال در مازندران داریم که حدود ۱۶ درصد ارزش افزوده استان توسط حوزه صنعت و معدن، تجارت تامین می‌شود و حدود ۴۰ درصد اشتغال استان به این بخش اختصاص دارد.

محمد حسن صبوری دیلمی دیشب در همایش تجلیل از تولیدکنندگان و صنعتگران مازندران که در مجتمع نمایشگاهی نیاوران ساری برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۲۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۰۰ معدن فعال در استان داریم که حدود ۱۶ درصد ارزش افزوده استان توسط حوزه صنعت و معدن، تجارت تامین می‌شود که حدود ۴۰ درصد اشتغال استان به این بخش اختصاص دارد.

وی با اعلام اینکه۴۰ شهرک صنعتی در مازندران فعالیت دارد، افزود: ۴۲۶ طرح تولیدی مازندران بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در آینده بیش از ۱۳ هزار شغل ایجاد می‌کنند همچنین حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان به همراه دارد.

رئیس سازمان صمت مازندران، تصریح کرد: از ۴۲۴ واحد غیرفعال در استان مازندران امسال برنامه ریزی شده است ۱۱۰ واحد راه اندازی مجدد شود که تاکنون در ۵۱ واحد این مهم اجرایی شد و برای فعال کردن این تعداد واحدهای تولید، ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است .

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۶۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهوری به مازندران که سهم بخش صنعت ۵ هزار میلیارد تومان بوده است تاکنون تامین شد، خاطرنشان کرد: نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان باید خدمات بیشتری به واحدهای تولیدی استان ارائه دهند که دو حوزه صنعت و معدن در این راستا مورد تاکید ما قرار دارد.


کد خبر: 4976

دیدگاهتان را بنویسید