امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
رئیس اداره آموزش، پژوهش و فن آوری اداره کل صمت گیلان:

۱۴۷ واحد صنعتی در گیلان مجوز تحقیق و توسعه دارند

رئیس اداره آموزش و پژوهش و فن آوری اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فعالیت ۱۴۷ واحد صنعتی دارای مجوز تحقیق و توسعه گفت : این واحدها بات دریافت مجوز ازما، عملکردشان را در زمینه فناوری، نوآوری و بهینه سازی محصول به این واحد گزارش می دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ اسماعیل مقدس اظهار داشت: واحد آموزش، پژوهش و فن آوری اداره کل صنعت، معدن و تجارت برای برقراری ارتباط بین واحدهای فناوری و نوآوری و صنعتی تلاش می کند تا پلی بین بخش صنعت و دانشگاه باشد.

وی اضافه کرد : اگر واحد پژوهشی نیازمند راهنمایی و یا برقراری ارتباط با دانشگاه باشد، واحد آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن برنامه ریزی لازم را برای ایجاد ارتباط بیشتر فراهم می کند و در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون این سازمان ۲۰ واحد صنعتی را مورد بازدید قرار داده که به عقد قرارداد و تفاهم‌نامه منجر شد.

وی گفت : برقراری یک ارتباط موثر بین واحدهای فناور و بخش صنعتی به معنای حصول موفقیت است در این راستا زمینه برگزاری یک رویداد فناورانه در ارتباط با کاهش مصرف انرژی مشترک با پارک علم و فناوری فراهم شد تا واحدهای فناوری که در این زمینه توانایی دارند بتوانند به کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری کمک کنند.

مقدس یادآور شد : وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای صندوق تحقیق و توسعه صنایع پیشرفته است و واحد های فعال در زمینه نوآوری که می خواهند کار تحقیقاتی انجام دهند و آزمایشگاه خود را تجهیز کنند از مزایای این صندوق و صندوق های وابسته بهره مند می شوند.

وی افزود : در این استان واحدهای فعال در بخش صنایع شیمیایی، داروسازی، صنایع سلولزی و نساجی برتر وجود دارد که در سطح کشور مطرح هستند.


کد خبر: 2759

دیدگاهتان را بنویسید