امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

گیلان قطب کشاورزی ایران است/ لزوم روابط تجاری تاجیکستان با این استان

آژانس خبری کاسپین- رئیس اتاق بازرگانی گیلان با تاکید بر لزوم روابط تجاری تاجیکستان با این استان، گفت: گیلان قطب کشاورزی ایران است.

به گزارش خبرنگار کاسپین، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان در  دیدار با سفیر تاجیکستان، با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت بالایی دارد، اظهار کرد: گیلان قطب کشاورزی ایران است و با ثروتی که استان گیلان دارد می‌تواند کشور را مدیریت کند.

قاسم رضاییان با بیان اینکه استان گیلان با کشورهای قزاقستان، آذربایجان و روسیه مرز خاکی و آبی دارد، افزود: ارتباط بخش‌های بازرگانی تاجیکستان با استان گیلان زیاد فعال نیست و نیاز است که اتاق بازرگانی تاجیکستان ارتباط خود را با گیلان بیشتر کند.

وی با اشاره به باید روابط تجاری گیلان و تاجیکستان بیشتر شود، افزود: استان گیلان بهترین برنج دنیا دارد و این برنج هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی حرف اول را دنیا میزند و یک مزیت بسیار خوبی برای کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه گیلان ظرفیت بالایی در ایران و دنیا دارد، گفت: استان گیلان، طبیعی‌ترین چای دنیا را در لاهیجان، بهترین زیتون دنیا را در شهرستان رودبار، خوشمزه‌ترین فندق دنیا را در اکثر مناطق کوهستانی، بهترین کیوی منطقه، بهترین دمنوش‌های طبیعی، ماهی خاویاری و خوشمزه‌ترین کلوچه دنیا را در لاهیجان و فومن دارد.


کد خبر: 16544

دیدگاهتان را بنویسید