امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

کفش آهنین شهرداری رشت در پای «شوقی»/ شورای ششم به برنامه رای داده است

شهردار جدید رشت با بیان اینکه برای رفع مشکلات شهر کفش آهنین به پا خواهم کرد، گفت: از ظرفیت سه نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات ملی بهره خواهم گرفت.

 

به گزارش کاسپین، محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای شهر رشت در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورا که با هدف انتخاب شهردار رشت تشکیل شد، اظهار کرد: امیدواریم بهترین و اثرگذارترین و اصلح ترین فرد را برای تصدی پست شهردار رشت انتخاب کنیم.

وی در ادامه به فرارسیدن ۱۴ اسفند، روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و متذکر شد: کمک به انسان های نیازمند دارای اجر دنیا و آخرت است و خوشبختانه فرهنگ نیکوکاری در بین ایرانیان زبانزد بوده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

رئیس شورای شهر رشت همچنین روز درختکاری در ۱۵ اسفند را گرامی داشت و عنوان کرد: سلامت انسان و طراوات محیط زیست ارتباط مستقیمی با درخت و جنگل دارد و لذا توصیه همه ادیان الهی بر حفاظت از جنگل ها و درختکاری است.

واثق کارگرنیا درختکاری را وظیفه ملی و دینی دانست و بیان کرد: درختکاری ضامن منابع طبیعی کشور است و لذا با محوریت شهرداری رشت مقرر شده به مناسب روز درختکاری تعداد زیادی گل و بوته و درختچه متناسب با اقلیم و جغرافیای رشت کاشته شود.

این جلسه که با موضوع ارائه برنامه های کاندیداهای تصدی پست شهردار رشت برگزار شده بود، با حضور رحیم شوقی، یکی از کاندیداها پشت تریبون ادامه پیدا کرد.

پروژه های اولویت دار شهر رشت

رحیم شوقی کارمند وزارت کشور بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران با گرایش سازه و دانشجوی مقطع دکترای جغرافیاست. در سوابق مدیریتی شوقی مدیرکلی دفتر فنی استانداری، عضویت در هیئت مدیره آبفای گیلان، معاونت فنی و عمرانی سازمان مناطقه آزاد انزلی و…. دیده می شود.

وی مدیریت شهری را دارای چهار سطح افق سازی، تصمیم سازی، تصمیم گیری و عملیاتی دانست و اظهار کرد: از تمام ظرفیت کارشناسی شهرداری رشت برای افق سازی و تصمیم سازی استفاده خواهم کرد.

این  نامزد تصدی پست شهردار رشت، حمل و نقل، ترافیک، آلودگی رودخانه های گوهررود و زرجوب، پسماند، ساخت و ساز در املاک نسقی و آسفالت را از جمله مهمترین معضلات شهری دانست و خاطرنشان کرد: نیازمند به روزرسانی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت هستیم.

شوقی حمل و نقل عمومی را نیازمند ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دانست و اضافه کرد: احداث پارکینگ طبقاتی، ایجاد رینگ دوچرخه سواری، ایجاد رینگ ۹۰ متری میدان گیل تا مسکن مهر، احداث پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری لاکان، احیای رودخانه ها، احداث پارک های محله ای و… اولویت های شهر رشت است.

وی با تاکید بر لزوم نصب نمادهای بومی و ملی و مذهبی در ورودی های رشت، گفت: رفع معضل پسماند و احداث نیروگاه زباله سوز و ایجاد دفن گاه جدید و راه اندازی تصفیه خانه شیرابه نیازمند اعتبارات ملی است.

این کاندیدا، با بیان اینکه برای رفع مشکلات رشت کفش آهنین به پا خواهم کرد، گفت: از ظرفیت سه نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات ملی بهره خواهم گرفت.

مسعود عباس نژاد عضو دیگر شورای ششم رشت در این نشست،، اظهار کرد: شورای شهر رشت به شخص رأی نمی‌دهد به برنامه رأی می‌دهد و این موضوع رویکرد مهم پارلمان شهری است.

وی با بیان سرنوشت شهر رشت را به مراودات شخصی گره نمی زنیم، افزود: اولویت شورای ششم در انتخاب شهردار طرح برنامه مدون، علمی و قابل اجرا است و مهم‌تر از آن برنامه، تحقق و اجرای آن است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تحقق پذیر بودن برنامه‌های نامزدهای تصدی شهرداری رشت بسیار اهمیت دارد، گفت: تمام امکانات و تصمیمات را در اختیار شهردار قرار می‌دهیم تا بتواند برنامه‌هایش به رشته اجرا در آورد.

عباس نژاد با اشاره به عمل گرا بودن برنامه‌های نامزدهای تصدی شهرداری رشت، تصریح کرد: پارلمان شهری به برنامه‌ها نگاه می‌کند و به هیچ عنوان انتخاب شهردار از پیش تعیین شده نیست.

در ادامه این جلسه، سید مجتبی خدمت بین دانا، چهارمین کاندیدای تصدی پست شهردار رشت نیز به ارائه سوابق و برنامه های خود پرداخت.

خدمات شهری واجب تر از پروژه های عمرانی است

وی که از پرسنل شهرداری رشت محسوب می شود، مدیریت شهری را سخت ترین نوع مدیریت دانست و بیان کرد: متاسفانه رشت نسبت به سایر کلانشهرهای کشور با عقب ماندگی مواجه است.

این کاندیداهای تصدی پست شهردار رشت، با بیان اینکه حداقل دو سال از شهردار غیر بومی و حداقل یک سال از شهردار بومی جلوتر است، خاطرنشان کرد: نسبت به شهر رشت و شهرداری شناخت کامل دارم و دو دوره سرپرستی شهرداری رشت را تجربه کردم.

وی از علاقه خود به کارهای اجرایی گفت و افزود: به عنوان شهردار رشت یک برنامه دو ساله را طراحی کردم که روز و ساعت آغاز و پایان آن را اعلام خواهم کرد.

خدمت بین دانا، رشت را نیازمند تغییر دانست و عنوان کرد: خدمات شهری واجب تر از پروژه های عمرانی است و باید به سمت زیباسازی برویم، زیرا رشتوندان از یکنواختی خسته شده اند؛ همچنین جمع آوری و تفکیک زباله از مبدا باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی همچنین بر کددار شدن رودخانه های رشت تاکید کرد و یادآور شد: رشت باید آباد شود و گام اول برای رفع مشکلات این شهر جذب سرمایه گذار است.

پس از اعلام برنامه های دو کاندیدای پایانی تصدی پست شهردار رشت، هر ۱۰ عضو حاضر در جلسه به مدت نیم ساعت به جمع بندی نهایی پرداختند و آرای خود را به صندوق انداختند که در نهایت رحیم شوقی با رای قاطع اعضای شورای شهر به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

سید شمس شفیعی، از دیگر اعضای شورای شهر رشت نیز، انتخاب شهردار با ۱۰ رای موافق را نشان دهنده وحدت شورا دانست و خاطرنشان کرد: شورای شهر رشت هرگونه اختلاف را کنار گذاشت تا ثبات مدیریتی را در رشت ایجاد کند.


کد خبر: 8418

دیدگاهتان را بنویسید