امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

کشاورزان گوش به «زنگ» باشند

آژانس خبری کاسپین- کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش‌بینی افزایش دمای هوا به کشاورزان و گلخانه‌داران توصیه می‌شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
به گزارش خبرنگار کاسپین، خانم سمانه غلامی گفت: کشاورزان قبل و بعد از وزش باد نسبت به جمع آوری سرشاخه و میوه های آلوده اقدام کنند.
به گفته او، با توجه به گرمای هوا، کشاورزان جهت کاهش تنش آبی نسبت به تنظیم دور آبیاری مزارع و باغات و انجام آبیاری در ساعات خنک روز اقدام کنند.

غلامی ادامه داد: با وجود گرد و خاک دامداران از چرای دام در مراتع اجتناب کنند. همچنین افزایش هوادهی استخرهای پرورش ماهی را جهت تنظیم اکسیژن در دستور کار قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: گلخانه داران جهت پایین آوردن دمای گلخانه نسبت به آبپاشی روی سقف گلخانه و کاهش ورود نور به گلخانه اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در مناطقی از استان های زنجان، مازندران،برخی مناطق گیلان، غرب گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین و شمال کردستان افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

روز جمعه در برخی مناطق شمال غرب، غرب گیلان و شنبه در مناطق شمال غرب، جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می دهد.

طی ۵ روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و جنوب شرق و استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.


کد خبر: 16802

دیدگاهتان را بنویسید