امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با مسئولین مراکز آموزش عالی این استان تأکید شد؛

کتابخانه‌های عمومی می‌توانند زمینه‌ساز ورود دانشجویان به کسب‌وکارهای کوچک باشند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دیدارهای جداگانه ای با مسئولین دانشکده فنی شهید چمران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دانشگاه گیلان در زمینه فعالیت های مشترک دو مجموعه برای حضور جدی و نقش آفرینی برای ایجاد زمینه راه اندازی کسب و کارهای کوچک گفتگو کردند.

به دنبال جلب مشارکت دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی در «همایش بین المللی کسب و کارهای کوچک»، یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های این اداره کل به طور جداگانه با رسول شمشادی، رئیس دانشکده فنی شهید چمران رشت و سیدعلی صدیق ضیابری مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و رضا ابراهیمی آتانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان دیدار کردند.

در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با رئیس دانشکده فنی شهید چمران که با حضور محمدحسن عاقلمنش، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان، معاونین این دانشکده و مسئولین و کارشناسان دو مجموعه صورت پذیرفت ضمن تأکید بر همکاری های دوجانبه برای افزایش آگاهی های دانشجویان در زمینه لزوم ایجاد کسب و کارهای کوچک برای آغاز فرایند ورود به بازار کار، بر لزوم هدایت این قشر تأکید شد.

یاسر تقوی با اشاره به رسالت مجموعه کتابخانه های عمومی در ایجاد بسترهای رفع نیازهای مطالعاتی عموم مردم در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پرداختن به امر مهم اشتغالزایی جوانان طبق منویات رهبر فرزانه انقلاب را از مهمترین اهداف این مجموعه در دوره جدید برشمرد.

تقوی همچنین با دعوت از کلیه دانشجویان، اساتید دانشگاه و نخبگان استان گیلان جهت شرکت در همایش بین المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک، این رویداد مهم را زمینه ورود جدی مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور به موضوع زمینه سازی تحقق منویات رهبر انقلاب توصیف کرد.

رئیس دانشکده فنی شهید چمران رشت نیز در این نشست ضمن استقبال از برگزاری همایش بین المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک به ابتکار نهاد کتابخانه های عمومی کشور، رسالت دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران را مهارت افزایی دانشجویان و زمینه سازی ورود این قشر به بازار کسب و کار عنوان کرد.

رسول شمشادی با قدردانی از نگاه سازنده مجموعه کتابخانه های عمومی در ایجاد دغدغه در جامعه برای اشتغالزایی جوانان، رویکرد این مجموعه فرهنگی را مثبت و دارای اثرات ارزشمندی برای ایران اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸ هزار دانشجو در این مرکز دوره های مختلف فنی و حرفه ای را در رشته های متنوع فرا می گیرند از آمادگی خود برای هر نوع همکاری در زمینه های مختلف فرهنگی و مهارت افزایی کارکنان کتابخانه ها و مشارکت جدی در همایش های متعدد نهاد خبر داد.

کتابخانه‌های عمومی می‌توانند زمینه‌ساز ورود دانشجویان به کسب‌وکارهای کوچک باشند

معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در دیدار با مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به وجود ۸۵ باب کتابخانه عمومی در استان گیلان، به اهداف این مجموعه برای رشد آگاهی های عموم مردم اشاره کرد و رسالت امروز این مجموعه را علاوه بر تأمین نیازهای مطالعاتی، آموزش و مهارت افزایی اعضا عنوان کرد.

زهرا بدن آرا به برگزاری همایش بین المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز اشاره کرد و با دعوت از دانشجویان، اساتید و علاقه مندان شرکت در این رویداد مهم، حضور جامعه دانشگاهی در این همایش را موجب غنای آن و زمینه سازی برای ورود جوانان به کسب و کارهای کوچک و در ادامه راه اندازی مشاغل حرفه ای در آینده عنوان کرد.

وی همچنین از آمادگی مجموعه کتابخانه های عمومی برای برگزاری نشست ها و محافل مشترک در زمینه های پژوهشی و آموزشی با دانشگاه آزاد رشت خبر داد و گفت: این نشست ها می تواند به صورت فصلی و با اهداف مشترکی به میزبانی طرفین و با حضور دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت های علمی دانشگاه و کتابداران و مسئولین کتابخانه ها برگزار شود.

مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این نشست به اهداف این مرکز به عنوان یکی از بزرگترین و جامعترین دانشگاه های استان گیلان اشاره کرد و هدف آن را ایجاد زمینه های رشد علمی دانشجویان برای ورود به جایگاه های متعدد حرفه ای و یا راه اندازی کسب و کار توصیف کرد.

 سیدعلی صدیق ضیابری هدف مشترک مجموعه دانشگاه آزاد و کتابخانه های عمومی را در راستای ایفای نقش سازنده مهارت افزایی جوانان عنوان کرد و با استقبال از برگزاری همایش علمی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، از آمادگی این دانشگاه برای حضور و ارسال مقالات توسط دانشجویان، اساتید و علاقه مندان به این رویداد خبر داد.

کتابخانه‌های عمومی می‌توانند زمینه‌ساز ورود دانشجویان به کسب‌وکارهای کوچک باشند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان نیز در دیدار معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان از مشارکت در طرح ابتکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» اسقبال کرد و گفت: دانشگاه گیلان در حال برگزاری برنامه های مشابهی می باشد که امکان تبادل اطلاعات بین دو دستگاه فرهنگی وجود دارد.

رضا ابراهیمی آتانی با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان دارای سبقه فرهنگی بالایی است و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه گیلان در حدود ۲۰۰ هزار جلد کتاب می باشد که در زمینه های تخصصی و مقالات، مورد استفاده دانشجویان است، امکان برگزاری دوره های مشترک و عقد تفاهم در زمینه های فرهنگی بین دو دستگاه وجود دارد.

همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به‌منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌ و کار کشور و فراهم‌آوردن بستری برای توجه به نقش و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشیِ اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب و کارهای کوچک، با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

طبق اعلام دبیرخانه همایش با اتمام مهلت ارسال آثار، نتایج داوری مقالات تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر نیز به تارنمای این همایش به نشانی conf2.ipla.ir مراجعه کنند.


کد خبر: 11734

دیدگاهتان را بنویسید