امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
شهردار آستانه اشرفیه مطرح کرد:

کاهش ۵۰ درصدی زباله در آستانه‌اشرفیه / آموزش و فرهنگ سازی جواب می دهد

شهردار آستانه اشرفیه از کاهش 50 درصدی زباله در این شهر خبر داد و افزود: در ۹ ماه گذشته با تلاش هایی که صورت گرفته تولید زباله شهر از 40 تن به 20 تن کاهش پیدا کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش کاسپین، علی مقصودی با بیان اینکه آستانه اشرفیه شهر پیشگام در مدیریت پسماند است، اظهار کرد: آستانه‌اشرفیه اولین شهر استان گیلان در انعقاد قرارداد با بخش خصوصی با محوریت موضوع تفکیک زباله تر بوده که با هدف کاهش تولید زباله پیگیری شده است.

وی از کاهش 50 درصدی تولید زباله در آستانه اشرفیه خبر داد و افزود:  در ۹ ماه گذشته با تلاش هایی که صورت گرفته زباله شهر از 40 تن به 20 تن کاهش پیدا کرده است.

 

 

شهردار آستانه اشرفیه با اشاره به دلایل میزان کاهش ۵۰ درصدی تخلیه زباله شهر در دفنگاه، تصریح کرد: فرهنگ سازی و ارائه آموزش مفاهیم مدیریت پسماند از جمله مدیریت مصرف و تفکیک پسماند خشک از تر به شهروندان در ۱۲ ماه گذشته افزایش یافته است و در سال آتی برنامه های آموزشی با شکل و سیاق جدید ادامه پیدا می کند .

مقصودی با بیان اینکه خرید زباله تر از شهروندان اقدام نو و اثرگذار در آستانه اشرفیه بوده است، گفت:  در حال حاضر روزانه ۱۶ تن زباله تر و ۴ تن زباله خشک از سطح شهر به مجتمع تفکیک زباله و کود آلی، شرکت طرف قرارداد با شهرداری به جهت تفکیک و تبدیل به کمپوست منتقل می شود.

وی ادامه داد: مجتمع تفکیک زباله و کود آلی طرف قرارداد با شهرداری، در حال حاضر با ظرفیت دو سالن با محوریت فعالیت خطوط تولید کمپوست، آسیاب شیشه، تولید کنسانتره (دام) و خط تولید کنسانتره (ماهی) و همچنین سالن آسیاب پوست بادام با محوریت خطوط تولید خاک بستر و گلدان و گرانول آلی، بعنوان مجری طرح تفکیک زباله‌تر و‌ خشک شهرداری آستانه‌اشرفیه در حال فعالیت می‌باشد.

شهردار آستانه اشرفیه، ضمن تقدیر و تشکر از مردم فهیم شهر آستانه اشرفیه به واسطه همراهی و کمک در اجرای طرح تفکیک از مبدا که در نهایت موجبات کاهش تبعات زیست محیطی ناشی از دفن زباله می شود، مجدانه از شهروندان خواست؛ به هر نحو ممکن نسبت به تفکیک کامل زباله های تر و خشک منازل خود اقدام و پلاستیک های زباله تر و خشک را به صورت مجزا در خارج از منزل قرار دهند و همچنین به جهت حفظ سیمای شهری، زباله های خود را صرفاً بین ساعت ۲۱ تا ۲۳ در داخل مخازن زباله قرار دهند.

 

 


کد خبر: 4326

دیدگاهتان را بنویسید