امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

پیش بینی ورود ۴۸ هزار نوآموز به مدارس در مازندران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:پیش بینی می‌شود ۴۸ هزار نوآموز مازندرانی، امسال وارد مدرسه شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از سنجش ضعف حرکتی در کنار سنجش فکری و جسمی دانش آموزان خبر داد و گفت: در سنجش دانش آموزان پیش بینی شده است ۴۸ هزار نفر نوآموز پایه اولی داشته باشیم و ۵۱ پایگاه سنجش نیز برای بررسی وضعیت جسمی آن‌ها پیش بینی شده است.

حسین کمالی افزود: امسال نخستین بار این سنجش صورت گرفت تا در صورت بروز مشکل دانش آموز به مراکز توانبخشی ارجاع شود.

وی از خانواده‌ها خواست برای نوبت گیری در پایگاه‌های سنجش به موقع اقدام کنند و طرح سنجش تا پایان اردیبهشت اجرایی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به اجرای طرح رتبه بندی معلمان هم اشاره و تصریح کرد: ۳۶ هزار نفر در مازندران مشمول قانون رتبه بندی شده اند.

کمالی اخذ رتبه برتر جهانی زیست شناسی را از اقدامات انجام شده برشمرد و گفت:اعزام دانش آموز آملی برای اعزام تیمی المپیاد ریاضی نیز انجام خواهد شد و تلاش بر تقویت نخبه پروری در آموزش و پرورش مازندران ادامه دارد.

وی همچنین به پرداخت کامل بدهی بازنشستگان فرهنگی اشاره کرد و افزود: هزار میلیارد تومان بدهی بازنشستگان آموزش و پرورش کاملا پرداخت شد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه انتخاب رشته تحصیلی با محوریت گرایش فنی و حرفه‌ای به ۴۱ درصد رسید ادامه داد: در صدد هستیم تا گرایش دانش آموزان به رشته تجربی را کاهش دهیم.

کمالی با انتقاد از کمبود‌ها در تامین تجهیزات فنی و حرفه‌ای گفت: با برون سپاری به دنبال جبران کمبود‌ها هستیم.

او افزود: ۸ مدرسه در مناطق محروم به عنوان دستاورد‌های دولت سیزدهم ساخته می‌شود که در دو شهر نیز مدارس در منطقه محروم راه اندازی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران اجرای طرح دیپلماسی آموزشی را از دیگر اقدامات مازندران عنوان کرد و تصریح کرد:این طرح در دست اقدام است و در قالب ۵۰ صفحه تنظیم شد تا در مازندران مراودات آموزشی با کشور‌های مسلمان و منطقه انجام شود.

کمالی به پوشش ۹۵ درصدی تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه در کاهش ترک تحصیل رتبه نخست کشور را داریم ادامه داد: در پیش دبستانی هزار و ۱۴۰ موسسه الحاق مهدکودک به آموزش و پرورش را بررسی کردیم و ۹۸۰ پرورنده به مراحل پایانی رسید و مابقی در حال انجام است.

وی با اشاره به تحصیل ۲۰ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی گفت: باید براساس ظرفیت‌های متنوع ارائه خدمت شهریه از دانش آموزان اخذ شود.


کد خبر: 11165

دیدگاهتان را بنویسید