امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی گیلان خبر داد

پیش بینی اعتبار ۶۰ میلیاردی برای خرید مرغ مازاد در گیلان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی گیلان، با اشاره به تولید روزانه ۶۰۰ تنی مرغ در استان، گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید مرغ مازاد در استان پیش بینی شده است.

محمد گلشنی، با اشاره به کاهش قیمت مرغ در استان گیلان، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال بالغ بر ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم که رشد ۸.۱ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش تولید و عرضه مرغ هستیم، افزود: افزایش تولید مرغ بر بازار عرضه و تقاضا اثر می گذارد و موجب کاهش قیمت می شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی خبری، از تولید روزانه ۶۰۰ تُن مرغ در استان خبر داد و عنوان کرد: ۲۴۳ تُن مصرف داخل استان است و بیش از ۳۵۰ تُن از گیلان خارج می شود و به سایر استان ها می رود.

گلشنی، تداوم کاهش قیمت مرغ را آسیب زا دانست و گفت: سازمان جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام طرح های جبرانی از جمله خرید مرغ مازاد را اجرا می کنند و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در این بخش پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه خرید مرغ مازاد توسط اتحادیه مرغداران انجام می شود، خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام خرید حمایتی مرغ آرین استان را نیز با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب انجام می دهد و دی ماه امسال ۳۳۰۰ تن مرغ آرین خریداری شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی گیلان از مردم خواست اقدام به خرید مرغ کنند و یادآور شد: اگر مرغداران آسیب ببینند، تولید خود را کاهش می دهند و لذا آسیب دیدن تولیدکننده در نهایت به مصرف کننده آسیب می زند.


کد خبر: 5834

دیدگاهتان را بنویسید