امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

پیشرفت بالای ۴۵ درصد طرحهای آبرسانی در مازندران

مشاور وزیر نیرو و رئیس جهاد آبرسانی کشور در سفر به مازندران از پروژه‌های طرح جهاد آبرسانی بازدید کرد

میثم جعفرزاده مهمترین هدف از سفر به مازندران را بازدید از پروژه‌های طرح جهاد آبرسانی استان عنوان کرد و گفت: در این سفر به صورت اختصاصی از روند پیشرفت پروژه‌های مناطق سوادکوه، قائم شهر، سیمرغ و جویبار بازدید داشتیم.

او افزود: در فاز اول محرومیت زدایی ۱۲۸ روستای مازندران، اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد که با تدبیری که در استان اتفاق افتاد این عدد از ۱۲۸ روستا ۲۰۰ روستا رسید.

رئیس جهاد آبرسانی کشور در ادامه گفت: در فاز دوم محرومیت زدایی ۶۰۰ روستای دیگر با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومان اضافه خواهد شد و با افتتاح این طرها بیش از ۹۵ درصد روستاها از نعمت آب شرب برخوردار می شوند.

جعفر زاده افزود: خوشبختانه پروژه جهاد آبرسانی که با ۷۱۳۸ روستا با دستور ریاست محترم جمهور در دولت سیزدهم با کمک نمایندگان مجلس به صورت اختصاصی در بحث محرومیت زدایی آب آغاز شد در حال حاضر پیشرفت ۴۰ درصد را دارد و در حال حاضر استان مازندران متوسط پیشرفت بالاتر از سطح کشور ۴۵ درصد است و در بعضی از حوزه‌ها همچون مخازن پیشرفت ۸۰ درصدی داریم.

او خاطرنشان کرد: تا به امروز نزدیک به ۳ هزار روستا آبرسانی انجام شده و  ۱۷۰۰ روستا در مناطق جنوبی اتفاق افتاده است.

مشاور وزیر نیرو و رئیس جهاد آبرسانی کشور در ادامه گریزی هم به وضعیت خشکسالی زد و تصریح کرد: استان مازندران با وجود اینکه در ظاهر  شرایط آب و هوایی مثبتی دارد اما با بارندگی کمی مواجه شده که این خشکسالی همه کشور را فرا گرفت ، ولی آبرسانی روستایی در استان مازندران به صورت خوبی برطرف می‌شود.

جعفر زاده بیان کرد: تلاش ما در کشور این است که در سال ۱۴۰۳ روند پیشرفت محرومیت زدایی در حوزه آبرسانی نکمیل شود و سطح برخورداری روستا‌های مازندران نیز در سطح بسیار مطلوب بالای ۹۵ درصد برسد.

مشاور وزیر نیرو در ادامه به بحث شبکه لوله‌های فرسوده و اتلاف آب اشاره کرد و گفت: کار بسیار خوبی که در حوزه استان مازندران در خصوص در حوزه کارکردی انجام دادند ۷۰ حلقه چاه در استان مازندران بهسازی شد.


کد خبر: 13376

دیدگاهتان را بنویسید