امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

پروژه ملی انتقال آب نوشهر و‌ چالوس متوقف شد

پروژه انتقال آب شهرستان‌های چالوس و نوشهر بعد از گذشت ۸ سال این بار به علت‌ پرداخت نشدن صورت‌وضعیت و پیش پرداخت توسط اداره کل آب منطقه‌ای مازندران بعد از چند بار توقف، دوباره از فعالیت بازماند و تقریبا حدود ۸۵ کارگر به مدت ۴ ماه حقوق دریافت نکردند.

به گزارش کاسپین، توقف پروژه ملی انتقال آب نوشهر و‌ چالوسی پروژه انتقال آب شهرستان‌های چالوس و نوشهر بعد از گذشت ۸ سال این بار به علت‌ پرداخت نشدن صورت‌وضعیت و پیش پرداخت توسط اداره کل آب منطقه‌ای مازندران بعد از چند بار توقف، دوباره از فعالیت بازماند و تقریبا حدود ۸۵ کارگر به مدت ۴ ماه حقوق دریافت نکردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس؛ پروژه انتقال آب شهرستان‌های نوشهر و چالوس از بالای مرزن‌آباد به طول ۲۶ کیلومتر در ۳ فاز از سال ۹۷ آغاز و هنوز به اتمام نرسیده است.

۶ کیلومتر ابتدای پروژه تا انتهای شهر مرزن آباد به علت دریافت نکردن مجوز تکمیل نشد و ۲۰ کیلومتر باقیمانده به دو‌ پیمانکار شرکت‌ با توزیع لوله از سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

۱۰ کیلومتر میانی به عهده یک شرکت دیگر بود که با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد و ۱۰ کیلومتر پایانی با تعهد شرکت سگال‌آذر با پیشرفت فیزیکی ۴ درصد بوده و اکنون به دلیل پرداخت نشدن صورت وضعیت و‌ پیش‌پرداخت‌ها متوقف و یا بسیار کم فعالیت شده است.

۸۵ نیرو به مدت ۴ ماه حقوق دریافت نکردند

داود شمس پیمانکار پروژه انتقال آب در گفت و گو با فارس پرداخت نشدن صورت‌ وضعیت و پیش‌پرداخت‌ها را علت توقف این پروژه اعلام کرد و گفت: طبق ماده ۵۶ بانک صادرات موظف است طبق مستندات تعهدات را پرداخت کند.

وی ضمن بیان اینکه دیگر پیمانکار پروژه نیز به دلیل عدم آزادسازی حرائم در حال حاضر فقط ۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: هم اکنون آزادسازی‌ حرائم ابلاغ شده است.

شمس با اشاره به اینکه بودجه به حساب بانک واریز شده اما اجازه پرداخت نمی‌دهند، افزود: عملیات اجرایی شرکت‌ها در این پروژه متوقف شده است.

پیمانکار پروژه انتقال آب در ادامه با بیان اینکه بودجه تامین اعتبار شده اما پرداخت صورت نگرفت، گفت: مدیر استانی دستور پرداخت نداده است.

شمس به تعطیلی بیش از یک ماه پروژه اشاره کرد و افزود: ۸۵ نیرو به مدت ۴ ماه حقوق دریافت نکردند.

وی به پیمانکار تامین لوله در این پروژه اشاره کرد و گفت: توزیع لوله از سمت این شرکت به علت تامین مالی برای این پروژه متوقف شد.

سرعت اجرایی پروژه انتقال آب کند شده است

ثنایی پیمانکار دیگر پروژه ملی انتقال آب شهرستان‌های نوشهر و چالوس در گفت و گو با خبرنگار فارس ضمن تایید پرداخت نشدن صورت‌ وضعیت و‌ پیش‌پرداخت‌ها از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: تا حد امکان پروژه را متوقف نمی‌کنم اما سرعت اجرایی آن کند شده است.

وی افزود: این شرکت در مواقع اضطراری با هزینه شخصی پروژه را سرپا نگه می‌دارد و متاسفانه تامین مالی با تاخیر انجام می‌شود.

ثنایی به ماده ۵۶ سرمایه‌گذاری بانک در ‌پروژه‌های ملی اشاره کرد و گفت: ‌پروژه ما نیز شامل ماده ۵۶ می‌باشد.

وی افزود: یکی از عوامل تاخیر در عدم پرداخت صورت‌وضعیت و پیش‌پرداخت ها جابجایی دولت نیز بوده است.

پیمانکار پروژه ملی انتقال آب پیشرفت فیزیکی را ۲۵ درصد اعلام کرد و افزود: در این پروژه ۱۰ کیلومتری ۳ کیلومتر لوله‌گذاری شده و مجوزها لازم برای ادامه پروژه گرفته شده است.


کد خبر: 30656

دیدگاهتان را بنویسید