امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

واردات ماشین آلات کشاورزی و صنعتی ممنوع می‌شود

مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تصمیم جدی این وزارتخانه برای ممنوعیت در واردات ماشین آلات کشاورزی وصنعتی که تولیدات آن در کشور انجام می‌شود، خبر داد.

” ابوذر جمشیدوند ” امروز در بازدید و همچنین نشست با اعضای هیات مدیره شرکت صنعتی و دانش بنیان خزرالکتریک درشهرک صنعتی بابکان آمل گفت: تمرکز این وزارتخانه به جای واردات، معطوف به حمایت از تولید داخل ماشین آلات صنعتی، کشاورزی و معدنی است در این راستا در سال آینده روال به سمتی خواهد رفت که تولیدکنندگان ماشین آلات حداقل تعرفه و واردکنندگان ماشین آلات که نمونه داخل آن وجود دارد حداکثر تعرفه را پرداخت کنند.

وی افزود: درحال حاضر ظرفیت سازی‌های خوبی در حوزه تولید ماشین آلات بخش کشاورزی، صنعتی ومعدنی در کشور ایجاد شده و به دنبال ارتقاء وتوسعه کمی وکیفی این بخش هستیم.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات ماشین آلات بخش کشاورزی منوط به تولیدات باکیفیت و نبود تولید مشابه داخلی آن خواهد بود، تصریح کرد: رویکرد این وزارتخانه، سیاست‌ها و ابلاغیه‌ها در این زمینه حمایت از تولید داخل ماشین آلات است که درمقابل انتظار هست تولید کنندگان نیز با تولیدات با کیفیت، داشتن قیمت رقابتی، خدمات خوب پس از فروش و تحویل به موقع کالا نیاز داخلی و پاسخگویی به مشتریان داخلی را به موقع برآورده کنند.

واردات ماشین آلات کشاورزی و صنعتی ممنوع می‌شود

جمشیدوند اضافه کرد: درعین حال اگر در بخش‌های تولید قطعاتی که دارای تکنولوژی خاص باشد و امکان ایجاد خط تولید آن درکشور وجود ندارد، طبیعتا از نمونه‌های خارجی آن استفاده واقدام به واردات خواهد شد.

وی همچنین دربخش دیگری درخصوص اینکه ما به دنبال عمق بخشیدن به تولیدات محصولات بخش کشاورزی وصنعتی درکشور هستیم، گفت: اکنون تولیدات جدید مرتبط با بخش کشاورزی، صنعتی ومعدنی در کشور متناسب با تعداد درخواست‌ها و نیاز به استفاده از این تجهیزات در بخش‌های مرتبط است .

وی ادامه داد: طرح‌هایی در حوزه ساختاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا شده و در این راستا دفتری تخصصی در حوزه ماشین آلات در وزارتخانه شکل گرفته تا این موضوع به جد پیگیری شود و تاکنون نیز نشست‌های زیادی با تشکل‌ها و تولیدکنندگان در این زمینه برگزار شده است.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بخش دیگری، نوسانات قیمت ارز که برای برخی از تولیدکنندگان با چالش همراه شده است، را گذرا خواند وگفت: این موارد برای تولیدکنندگان مطرحی همچون شرکت صنعتی ودانش بنیان خزرالکتریک که در سال‌های اخیر تولیدات خوب وهمچنین صادرات زیادی درمنطقه داشته، نباید حساسیت‌زا باشد و قطعا به طور کامل درکنار و درحمایت از تولیدکنندگان خواهیم بود.


کد خبر: 8159

دیدگاهتان را بنویسید