امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۱۸

هشدار جهاد کشاورزی به شالیکاران/ کشاورزان خروجی کانال‌های آب از کنار مزارع را مدیریت کنند

رئیس سازمان سازمان جهاد کشاورزی گیلان با هشدار به شالیکاران در خصوص رعایت نکات ایمنی به نظور حفظ محصولات خود گفت: در صورتی‌که شرایط ابرناکی حاکم باشد رسیدگی برنج به کندی پیش رفته و کلیه مراقبت‌ها از برنج می‌بایست انجام گیرد، از این رو شالیکاران نیز باید خروجی کانال‌های آب از کنار مزارع را مدیریت و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

به گزارش کاسپین، ، صالح محمدی رئیس سازمان سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان پیش از ظهر امروز در گفت و گو با بخش خبر صدا و سیما گیلان با بیان اینکه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری استان خوشه‌دهی کردند، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده ۱۰ درصد از این شالیزارها در فاز رسیدگی و برداشت قرار دارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه شالیکاران به حمایت از اراضی شالیزاری گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته تاکنون گزارش‌هایی از آسیب دیدگی به مزارع اعلام نشده است.

رئیس سازمان سازمان جهاد کشاورزی گیلان با هشدار به شالیکاران در خصوص رعایت نکات ایمنی به نظور حفظ محصولات خود بیان کرد: در صورتی‌که شرایط ابرناکی حاکم باشد رسیدگی برنج به کندی پیش رفته و کلیه مراقبت‌ها از برنج می‌بایست انجام گیرد، از این رو شالیکاران نیز باید خروجی کانال‌های آب از کنار مزارع را مدیریت و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

محمدی با تاکید بر اینکه کشاورزانی که مزارع آنها آماده برداشت است اخبار هواشناسی را برای برداشت دنبال کنند، افزود: مزارعی که در ابتدای خوشه دهی هستند نیز حتماً مبارزه شیمیایی با بیماری قارچی پلاس را مد نظر داشته باشند چون این بیماری از بیماری‌های خطرناک برنج بوده و می‌تواند ۲۵ الی ۳۰ درصد کاهش عملکرد و کیفیت برنج را داشته باشد.


کد خبر: 30132

دیدگاهتان را بنویسید