امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۸

نصب ۴۳ هزار کنتور هوشمند برق در یک سال اخیر در گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان تز نصب بیش از ۴۳ هزار کنتور هوشمند در منازل مردم در یک سال اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر برای ۴۳ هزار و ۱۳۱ مشترک با تعرفه‌های کشاورزی، صنعتی، عمومی، خانگی و تجاری در گیلان کنتور هوشمند نصب شده است.

به گزارش کاسپین، مسعو صادقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند باعث کنترل دقیق میزان برق مصرفی توسط مشترکین می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت هزار و ۷۰۰ کنتور هوشمند با ۴۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان هزینه که بیشتر آن از سوی خود مشترکان استان تامین شده بود در گیلان نصب شد.

وی با اشاره به اهداف نصب کنترل‌های هوشمند در منازل مشترکین گفت: نظارت بر مصرف انرژی از راه دور هنگام اوج بار، جلوگیری از قطع برق مشترکان و تأمین برق پایدار شبکه با اندازه گیری هوشمند را از اهداف نصب کنتور هوشمند در استان است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق، کاهش خاموشی‌ها و امکان اجرای طرح پاسخگوئی بار از دیگر مزایای هوشمندسازی شبکه برق در استان است.

صادقی از نصب بیش از ۴۳ هزار کنتور هوشمند در منازل مردم در یک سال اخیر خبر داد و افزود: در حال حاضر برای ۴۳ هزار و ۱۳۱ مشترک با تعرفه‌های کشاورزی، صنعتی، عمومی، خانگی و تجاری در گیلان کنتور هوشمند نصب شده و تا پایان امسال هم هشت هزار کنتور هوشمند دیگر برای مشترکان استان نصب خواهد شد.

 


کد خبر: 31460

دیدگاهتان را بنویسید