امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

نشستی برای تبادل نظر اصحاب موسیقی با مدیران صدا و سیمای مرکز گیلان

در آستانه اعیاد شعبانیه، عید باستانی نوروز و ماه مبارک رمضان، نخستین نشست مدیرکل مرکز گیلان با اصحاب موسیقی متشکل از شاعران، خوانندگان و آهنگسازان صدا وسیمای گیلان در رسانه استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در این نشست هنر را تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خدادادی عنوان کرد و گفت: شاعران و پدید آورندگان موسیقی وارثان فرهنگی غنی هستند که می‌توانند از این استعداد برای انتقال پیام‌های مختلف به جامعه بهره‌مند شوند.
محمدباقر باقرزاده با شاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص هنر، افزود: هنر ابزار قدرتمند در انتقال محتوا است و از این رو در هنگام خلق هر اثر موسیقیایی باید با دقت هرچه بیشتر به فکر تولید یک اثر هنری مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی بود.
وی افزود: از آنجا که ویژگی هنر اعتلا و ارتقا آن است، باید ضمن در نظر گرفتن فرهنگ بومی و محلی با محتوایی غنی، آثار فاخر و تاثیرگذار متناسب با ذائقه مخاطب به ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی تولید شود.
در پایان این نشست هر یک از حاضران به بیان دغدغه‌ها، در خواست‌ها و نکته نظرات خود در خصوص تولیدات موسیقی محور در صداوسیمای مرکز گیلان پرداختند.


کد خبر: 8003

دیدگاهتان را بنویسید