امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

نجات ۳۷ نفر در نوار ساحلی رشت

آژانس خبری کاسپین - رئیس هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان رشت از نجات جان ۳۷ نفر در نوار ساحلی این شهرستان خبر داد.

به گزارش کاسپین، امیرمومنی با اشاره به جلوگیری از غرق شدگی 37 نفر از شناگران و مسافرین در نوار ساحلی 22 کیلومتر سواحل رشت اظهار کرد: امسال با توجه به تجهیزات جت اسکی، قایق موتوری، گشت موتوری و پیاده و نیز پشتیبانی هلال احمراستان گیلان توانستیم خدمات کامل تری را جهت رصد و مراقبت در سطح دریا و کمک به نجات جان هموطنانمان داشته باشیم.

وی با اشاره به همراهی و همکاری مردم در ساماندهی سواحل، افزود: البته این همکاری در مواقعی که هوا طوفانی و بارانی است کمتر رعایت می شود که با توجه به نامساعد بودن شرایط، مراقبین ساحل(ناجیان غریق) نیازمند همکاری بیشتری از سوی مردم هستند.

وی اضافه کرد: عدم حضور در نقاط خطر آفرین، توجه به سوت زدن ها و هشدارهای مراقبین ساحل (ناجیان ) برای حفظ سلامت و بحرانی نشدن وضعیت شناگران ضروریست و توجه بیشتری را می طلبد.

رئیس هیئت نجات غریق غواصی رشت با تاکید بر اینکه در نوار ساحلی 22 کیلومتر 2 طرح سالم سازی امین آباد و مرواریدخزر برای استفاده هموطنان وجود دارد که عزیزان می توانند با خیالی آسوده از آنجا استفاده کنند، گفت: در 60 ایستگاه نوار ساحلی رشت زبده ترین مراقبین ساحل (ناجیان) که دوره های آموزشی با مِتُد روز دنیا را فراگرفته اند، حضور دارند.

مومنی در ادامه ضمن قدردانی از همکاری مسئولین جهت هر چه بهتر اجرا شدن طرح های تابستانه سواحل با اشاره به اینکه برای اولین بار در طول سال های گذشته، در همین تابستان حقوق مراقبین ساحل (ناجیان غریق) پرداخت شد، اضافه کردکرد: امسال با همکاری استانداری، فرمانداری رشت و پیگیری های مستقیم هیئت نجات غریق و غواصی استان نیز توانستیم برای ناجیان لباس، عینک، سوت، کلاه، آمبوبگ، بویه شناور و سایر تجهیزات اولیه را تهیه کنیم.

وی با اشاره به نقش خیرین در تجهیز امکانی و زیرساختی هیئت، افزود:  از خیرین خواستارم تا دست ما را بفشارند و در خرید تجهیزات هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان رشت یاریگر ما باشند، چرا که کلیه خدمات ما برای همین مردم و نجات به موقع آنان است و داشتن امکانات بیشتر و بهتر، خدمات دهی به هموطنان را کامل تر و سریع تر پیش خواهد برد.


کد خبر: 18939

دیدگاهتان را بنویسید