امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

معاون رئیس‌جمهور: تکمیل راه آهن رشت ـ آستارا منجر به حفظ قدرت ژئوپولتیک ایران می‌شود

معاون سیاسی رئیس جمهور با تأکید بر تکمیل راه آهن رشت ـ آستارا و نقش آن در افزایش صادرات و واردات کالا میان جنوب آسیا و کشورهای حاشیه قفقاز گفت: تکمیل راه آهن رشت ـ آستارا منجر به حفظ قدرت ژئوپولتیک ایران می‌شود.

محمد جمشیدی معاون سیاسی رئیس جمهور امشب در گفت‌و‌ خبری شبکه خبر با اشاره به نقش تکمیل کریدور شمال به جنوب در رشد اقتصادی کشور اظهار کرد: راه آهن رشت ـ آستارا یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی کشور بوده و برای دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد زیرا تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است.

 

وی با تأکید بر تکمیل راه آهن رشت ـ آستارا و نقش آن در افزایش صادرات و واردات کالا میان جنوب آسیا و کشورهای حاشیه قفقاز گفت: تکمیل این راه آهن منجر به اتصال جنوب آسیا، جنوب شرق آسیا، هند، خلیج فارس و کشورهای جنوب خلیج فارس از طریق ایران و قفقاز به روسیه و خلیج فنلاند و نهایتا شمال اروپا می‌شود.

 

معاون سیاسی رئیس جمهور با بیان اینکه تکمیل کریدور شمال به جنوب یکی از راهبردی‌ترین برنامه‌های سیاست خارجی دولت است، تصریح کرد: طبق نظر صاحب نظران سیاست خارجه، برنامه آمریکا دور زدن جمهوری اسلامی است تا از این طریق بتواند مانع عبور انرژی، حمل و نقلی و حتی ریلی از خاک ایران شود لذا با تکمیل کریدور شمال به جنوب و راه آهن رشت ـ آستارا این پروژه دشمن با شکست مواجه خواهد شد.

 

جمشیدی از وجود ۱۶۲ کیلومتر مسیر ریلی کریدور شمال به جنوب در گیلان خبر داد و افزود: کریدور شمال به جنوب دارای هفت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر ریلی است که ۱۶۲ کیلومتر آن که همان راه آهن رشت ـ آستارا می‌باشد فاقد مسیر ریلی است.

 

وی با تاکید بر حفظ قدرت ژئوپولتیک جمهوری اسلامی از طریق ترانزیت کالا در منطقه گفت: اخیرا مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که این کشور به دنبال آن است تا جنوب آسیا از طریق جنوب خلیج فارس به رژیم صهیونیستی و سپس‌به اروپا متصل کنیم که این نشان‌دهنده اهمیت کریدور شمال به جنوب و تکمیل راه آهن رشت ـ آستارا است.

 

به گفته معاون سیاسی رئیس جمهور، تکمیل کریدور شمال به جنوب منجر به رشد اقتصادی و ارزآوری برای کشور می‌شود لذا قرار داد تکمیل راه آهن رشت_آستارا با سخنرانی روسای جمهور ایران و روسیه امضا خواهد شد.


کد خبر: 13440

دیدگاهتان را بنویسید