امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

محدودیت تردد‌های نوروزی در محور‌های مواصلاتی مازندران اعلام شد

رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت تردد‌های نورورزی در محور‌های مواصلاتی استان از روز سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد.

یدالله جهان تاب” در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی استان از روز سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز ترافیک، در تمامی بزرگ راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به این که در تمامی محورهای برون شهری در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود، تصریح کرد: عبور و مرور انواع تریلر، کامیون ناوگان ترانزیتی تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدن، بهداشتی، کودهای شیمیایی، ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی شامل گندم، جو، برنج سویا، دانه‌های روغنی و همچنین کالاهای دارای مجوز از پلیس راه و راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن‌ها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

وی اظهار کرد: تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت به استثناء حاملان مواد سوختی، بهداشتی کالای اساسی و دارای مجوز در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ در کلیه محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس، خاطرنشان کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ ظهر روزهای سه شنبه۲۳ تا دوشنبه ۲۸ اسفندماه تا ساعت ۲۴همان روزها از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ روزهای ذکر شده تا ساعت ۲۴ از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران – شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

رئیس پلیس راه مازندران، ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ ظهر روزهای چهارشنبه۲ فروردین تا دوشنبه۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ تا ساعت ۲ بامداد روز بعد، از کرج میدان امیر کبیر و ابتدای آزاد راه تهران- شمال (انتهای بزرگراه آزادگان) به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۲ بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی یادآور شد: در صورت افزایش حجم تردد در آزاد راه تهران شمال و احتمال کندی ترافیک در داخل تونل‌ها با اعلام ماموران مستقر در محل، مسیر جنوب به شمال یا شمال به جنوب به صورت مقطعی از ابتدای آزاد راه در هر دو مسیر مسدود خواهد شد.

جهان تاب با اشاره به محدودیت‌های تردد در محور هراز، با بیان این که تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع است، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ۶ صبح روز سه شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ و از ۶ روز پنج شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ تا ساعت ساعت ۲ بامداد روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

وی با اعلام این که تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۲۹ اسفندماه تا ساعت ۲۴ همان روز، از آب اسک به رودهن ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل تردد انواع وسایل نقلیه از رودهن به آب اسک به صورت یکطرفه خواهد بود، افزود: همچنین در این محور تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۳ بعد از ظهر روزهای چهارشنبه ۳ فروردین تا سه شنبه ۱۴ همین ماه تا ساعت ۲۴ همان روز از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت یک بعد از ظهر تاریخ‌های مذکور تا ساعت ۲۴ از آب اسک به رودهن به صورت یکطرفه خواهد بود.

جهان تاب با اشاره به محدودیت‌های تردد در محور تهران، فیروزکوه و قائم شهر، گفت: تردد انواع تریلرها از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ از مسیر تهران- فیروزکوه، قائم‌شهر، بالعکس و همچنین از ۶ صبح تا ساعت ۲۴ روزهای پنجشنبه ۲۵ تا دوشنبه۲۹ اسفند ماه مسیر جنوب به شمال محور تهران- فیروزکوه – قائم‌شهر و بالعکس ممنوع است.

وی همچنین با اشاره به ممنوع بودن تردد انواع تریلرها از ۶ صبح تا ساعت ۲۴ روزهای پنجشنبه۳ و جمعه ۴ فروردین ماه از مسیر شمال به جنوب محور قائم‌شهر، فیروزکوه، تهران و بالعکس، خاطرنشان کرد: تردد انواع تریلرها از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ روزهای،جمعه ۱۱ تا سه شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ از مسیر شمال به جنوب و بالعکس در این محور ممنوع است.

وی همچنین یادآور شد: حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده‌اند در تمامی راه‌های اصلی برون شهری از ۷ صبح روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه تا ساعت ۷ صبح روز شنبه ۵ فروردین ماه و از ساعت ۷ صبح روز یک شنبه ۶ فروردین ماه تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه و همچنین از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۱۱ فروردین تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب، اضافه کرد: ورود و تردد تمامی خودروهای ترانزیت مواد سوختی از ساعت ۷ صبح روز سه شنبه ۲۳ اسفندماه تا ساعت ۷ صبح روز شنبه ۵ فروردین ماه، از ساعت ۷ صبح روز یک شنبه ۶ فروردین ماه تا ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه و همچنین از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۱۱ فروردین تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۱۴ فروردین ممنوع بوده ضمن اینکه خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۴۰۲صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود.

رئیس پلیس راه مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، درخواست کرد؛ با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، ضمن مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

قابل ذکر است، اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی پلیس راه کشور، اجرای این محدودیت‌های کان لم یکن تلقی خواهد شد.


کد خبر: 9235

دیدگاهتان را بنویسید