امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
در ایام پایانی سال

لزوم رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت

رئیس پلیس پیشگیری مازندران گفت: در ایام پایانی سال رعایت برخی از نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت قاپزنی و جیب بری ضروری و الزامی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ سید محسن جعفری گفت: با توجه به نزدیکی روز‌های پایانی سال و حضور گسترده مردم در مراکز خرید، رعایت برخی از نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت قاپ زنی و جیب بری الزامی است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد این نوع سرقت‌ها مربوط به موبایل قاپی است، افزود: شهروندان باید بیش از پیش نکات ایمنی و توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران به شهروندان توصیه کرد: وسیله نقلیه ارتکاب جرم سرقت قاپ زنی، موتورسیکلت‌های فاقد پلاک یا پلاک مخدوش هستند، اگر تردد اینگونه وسائط نقلیه را در اطراف خودتان مشاهده کردید، بیشتر مراقب وسایل بویژه کیف و موبایل خود باشید.

وی ادامه داد: نکته‌ای که حائز اهمیت می‌باشد این است که حفظ جان از حفظ مال مهمتر هست و این مهترین اصل در مواجه با سارقین قاپ زن است برای حفظ مال نیز بهترین کار، دور کردن علت وقوع سرقت (کیف شما) از محل وقوع سرقت هست، و اگر در کنار خانه یا مغازه‌ای هستید کیف خودتان را بر روی پشت بام بیاندازید تا سارقان را ناکام بگذارید و بی جهت با آنان درگیر نشده باشید.

سرهنگ جعفری در خاتمه با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در برقراری نظم و امنیت اجتماعی، افزود: در حوزه تعاملی پلیس و مردم، نظم و امنیت مطلوب و پایدار بدون مشارکت جدی و مسئولیت پذیری آحاد جامعه، محقق نخواهد شد


کد خبر: 7391

دیدگاهتان را بنویسید