امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۱

لزوم تعریف پیوست رسانه ای برای تروبج فرهنگ اسلامی

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه تهیه و تولید محتوای فاخر رسانه‌ای در جامعه خیلی تاثیرگذار است، گفت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در زمینه فرهنگ‌سازی در جامعه دارند و به نوعی اثرگذار ترین قشر حاضر در جامعه فعالان رسانه‌ای هستند

به گزارش کاسپین، مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه گیلا با اشاره به جایگاه رسانه در اثربخشی و فرهنگ‌سازی در اجتماع در اظهار کرد: اصحاب رسانه جزو تأثیرگذارترین اقشار جامعه هستند و لحظات و اتفافات با حضور خبرنگاران ثبت و ضبط می‌شود و در شرایط فعلی نیز با توجه به موج‌سواری رسانه‌های بیگانه که نشان می‌دهد بیکار ننشسته‌اند، فعالان رسانه جبهه انقلاب باید بتوانند به تکلیف خود عمل کنند.

وی با اشاره به ضرورت تولید محتوای فرهنگی رسانه‌ای مناسب در جهت تبیین مباحث مربوط به عفاف و حجاب، افزود: استان گیلان با توجه به مزیت گردشگری همیشه محفلی برای سوءاستفاده عده‌ای هنجارشکن بوده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه معضل بدحجابی برای اکثر خانواده‌ها حتی افراد شل‌حجاب نیز آزاردهنده است، گفت: اهمیت عفاف و حجاب به عنوان یک مؤلفه ملی و دینی همواره مورد توجه بوده و نهادینه سازی این مهم لازم و ضروری‌است.

پارسا با تأکید بر اینکه برخی کشف حجاب‌ها از روی بی‌اطلاعی و ناشی از عدم فرهنگ‌سازی درست است، بیان کرد: بعضی از این افراد نمی‌دانند چه خطایی مرتکب می‌شوند‌ لذا در این عرصه نیازمند تولید آثار رسانه‌ای خوب و نقش‌آفرینی موثر فعالان عرصه رسانه هستیم.

وی با اشاره به اینکه تهیه و تولید محتوای فاخر رسانه‌ای در جامعه خیلی تاثیرگذار است، افزود: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در زمینه فرهنگ‌سازی در جامعه دارند و به نوعی اثرگذار ترین قشر حاضر در جامعه فعالان رسانه‌ای هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه با قدرت در حال فعالیت هستند، گفت: ساختارشکنی فرهنگی از اهداف مهم رسانه‌های بیگانه است و موضوع عفاف و حجاب نیز یکی از اهداف امروز رسانه‌های بیگانه است.

وی فرهنگ‌سازی را یکی از مهم‌ترین وظایف اصحاب رسانه دانست و افزود: ترویج “پوشش درست” و پرداختن به این امور از وظایف خبرنگاران است و از کنار این آسیب فرهنگی نمی‌توان بی‌تفاوت عبور کرد.

پارسا با اشاره به پویش «خبر خوب از عید تا عید» که از عید نوروز تا پایان عید فطر در گیلان برگزار می‌شود گفت: اصحاب رسانه با تولید اخبار خوب و امیدافرین در قالب‌های مصاحبه، خبر، یادداشت، گزارش در این پویش رسانه‌ای شرکت کنند


کد خبر: 11711

دیدگاهتان را بنویسید